مدیریت شهریویژه

رضایتمندی شهروندان قمی در گرو مدیریت یکپارچه شهری است

عضو هیات رییسه شورای شهرقم:

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم گفت: افزون بر ۲۰ دستگاه در محدوده شهر اعمال نظر و حکمرانی دارند که این مساله سبب ناهماهنگی در ارائه خدمات و در نتیجه هدر رفت بودجه‌های عمومی و نارضایتی شهروندان از نحوه عملکرد دستگاه‌های مختلف می‌شود.

به گزارش ندای قم به نقل از ایرنا ،نرجس نیازمند،  ظرفیت های خاص قم در خصوص اجرای مدیریت یکپارچه شهری را مورد توجه قرار داد و افزود: افزون بر ۹۰ درصد جمعیت استان قم در شهر قم سکونت دارند و از این نظر قم وضعیتی شبیه به یک استان – شهر را دارد که بستر مناسبی برای پایه ریزی مدیریت یکپارچه بوجود آورده است.

وی، با بیان اینکه دولت در حوزه مدیریت شهری باید نقش نظارتی داشته باشد، ابراز داشت: یکی از ارکان مهم در چابک سازی دولت و بهبود ارائه خدمات با کیفیت بالاتر و حل مشکلات با جزییات بیشتر و دقیق تر، واگذاری اختیارات به مدیران محلی است که نسبت به مسوولان مرکزی اطلاعات و ارتباطات بهتری از مشکلات و مطالبات شهروندان دارند.

رییس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برخی از جنبه های آسیب زا در فقدان مدیریت یکپارچه شهری، اضافه کرد: وضعیت بغرنج بافت های فرسوده بخاطر عدم وجود هماهنگی و نقطه اشتراک در تصمیم گیری ها، حفاری های مکرر بر سطح خیابان و معابر عمومی و ده ها مساله دیگر ناشی از عدم مدیریت یکپارچه و در نتیجه نارضایتی شهروندان به همراه عدم استفاده بهینه از بودجه های عمومی است.

نیازمند، با تاکید بر اهمیت و ضرورت مدیریت یکپارچه شهری گفت: شورای اسلامی شهر و مدیران شهری قم از تجربه، توانایی و قابلیت لازم جهت واگذاری بسیاری از امور برای نهادینه کردن مدیریت یکپارچه شهری برخوردار هستند و شایسته است در سطح کلان  و ملی نسبت به اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری در شهرهای توانمند نگاه مثبت تری شکل بگیرد.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه برای مجموعه مدیریت شهری قم افزون بر  ۳۷۰ مسوولیت و حوزه کاری تعریف شده است، تصریح کرد: تجربه مدیریت یکپارچه شهری در شهرهای پیشرفته در سطح دنیا حاکی از افزایش سطح رضایتمندی بیشتر مردم از نحوه و شکل خدمات رسانی هاست.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/w0om

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا