مدیریت شهری

بلوارالغدیراز محوری بحرانی به لحاظ تصادفات فوتی

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خبرداد:

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: محورغدیر یکی از بحرانی‌ترین محورها به لحاظ تصادفات منجر به فوت بر اساس آمارهای پلیس راهور قم است.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری ، حامد خسروی در گفتگویی پیرامون علت وجود سرعت‌گیرهای متعدد در مسیر بلوار غدیر حدفاصل بوستان علوی تا پردیسان اظهار داشت: محور غدیر یکی از بحرانی‌ترین محورها به لحاظ تصادفات منجر به فوت بر اساس آمارهای پلیس راهور قم است.

وی با بیان اینکه در سال 1400 تعداد 11 فقره تصادف منجر به فوت در 12 ماهه سال در این محور گزارش شد و این عدد در 7 ماهه سال جاری به عدد 7 رسیده است، گفت: در واقع پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از سال گذشته شاهد تصادفات منجر به فوت در این محور باشیم.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: از طرفی در مطالعات ممیزی ایمنی که ویژه محور غدیر انجام‌شده، نشان می‌دهد خودروهایی که از مسیر دانشگاه قم در این محور تردد دارند، بسیار بالاتر از سرعت مجاز در حرکت‌اند و این امر منجر به کاهش شدید ایمنی در محور شده است.

دلیل اصلی تصادفات سرعت غیرمجاز اعلام شده است

وی با تأکید بر اینکه در تحلیل‌های مرتبط با تصادفات منجر به فوت توسط پلیس راهور نیز دلیل اصلی این تصادفات سرعت غیرمجاز اعلام‌شده است، عنوان کرد: براین اساس شورای ترافیک استان در آبان ماه سال جاری جلسه‌ای فوق‌العاده با حضور کارشناسان تشکیل داد و در نهایت تصمیم بر این شد شهرداری و پلیس راهور طرحی کوتاه‌مدت برای افزایش ایمنی این محور ارائه دهند تا تصادفات منجر به فوت کاهش یابد.

خسروی خاطرنشان کرد: شهرداری با همراهی پلیس راهور یک سری سرعت‌گیرهایی را بر اساس دستورالعمل وزارت کشور جانمایی کردند که در سال 97 به شهرداری‌ها و استانداری‌ها ابلاغ‌شده و این جانمایی‌ها طرح استانداردی است که در آذرماه سال جاری در کمیته فنی شورای ترافیک، جانمایی سرعت کاه‌ها به تصویب رسید.

با نصب دوربین‌های ثبت تخلف تعداد سرعت کاه‌ها کم می شود

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه تعدادی از این سرعتکاه‌ها در محور غدیر اجرا شد، افزود: در ابتدای امر یک سری آشکارسازی‌ها و نواقصی وجود داشت که خوشبختانه تابلو علائم و خط‌کشی‌هایی در ارتباط با سرعت کاه‌ها انجام‌شده است.

وی ابراز کرد: این سرعت کاه‌ها با توجه به اینکه رویکرد آن کوتاه‌مدت بوده ارائه شود تا بتوانیم جلوی تصادفات منجر به فوت را بگیریم، دراین‌باره برنامه‌ای در دستور کار شهرداری است تا دوربین‌های ثبت تخلف سرعت را هر چه سریع‌تر در این محور راه‌اندازی کند.

خسروی اضافه کرد: پس از نصب دوربین‌های ثبت تخلف در این محور با تائید پلیس راهور، تعدادی از این سرعت کاه‌ها که در این وضعیت موجود احداث‌شده حذف خواهد شد و جریان ترافیکی به روال ایمن و استاندارد خود بازمی‌گردد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ehwx

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا