مدیریت شهری

ارائه بیش از دوهزار نفر ساعت آموزش به شهروندان قمی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خبرداد:

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از ارائه بیش از 2 هزار نفر ساعت آموزش در حوزه های گوناگون مدیریت پسماند از ابتدای سال خبر داد .

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی اظهار کرد : پیشرفت در هر حوزه‌ای به مشارکت فعال شهروندان نیازمند است و این امر ضامن بقا و تداوم حیات اجتماعی و میزان توسعه کشور محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه پایدار از مهم‌ترین اصولی است که برای تحقق به مشارکت شهروندان نیازمند است گفت: در حیطه فرهنگ شهروندی، باید برنامه‌ریزی آموزشی حساب شده‌ای را برای تمام اقشار جامعه به طور وسیع در نظر گرفت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه در جامعه امروز آموزش از طریق رسانه‌ها و ابزارهای نوین آموزشی اجرا می شود، گفت : در شرایط حاضر ارائه آموزش در حوزه‌های مختلف از روش‌های سنتی فاصله گرفته و به سمت راهکارهای امروز و استفاده از بسترهای پرمخاطب رفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم بیان کرد: توجه به فرهنگ شهروندی و آموزش آن، رویکردی نوین است که پیش‌تر کشورهای توسعه یافته به آن پرداخته‌اند و نتایج موثر آن در توسعه پایدار، رفاه و پیشرفت‌های فرهنگی و اجتماعی، باعث شده که کشورهای در حال توسعه نیز ضرورت آن را درک کرده و زمینه آموزش و تحقیق آن را فراهم آورند.

میرابراهیمی گفت: آموزش‌های فرهنگ شهروندی با موضوع مفاهیم مدیریت پسماند در حوزه‌های مختلف ارائه می‌شود ، مساجد، ادارات، صنوف و مجتمع‌های مسکونی از جمله محیط هایی هستند که آموزشگران سازمان برای آموزش مراجعه می‌کنند.

به گفته وی، ۲ هزار نفر ساعت در محیط‌های مختلف آموزش ارائه شده و مفاهیم مدیریت پسماند مانند معرفی انواع پسماند و نحوه‌ی ذخیره سازی در قالب این آموزش‌ها برای شهروندان تعریف شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم یادآور شد : همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، واحد فرهنگی حرم مطهر و پایگاه‌ها و کانون‌های بسیج از جمله مسیرهای طی شده برای گسترش آموزش‌های مدیریت پسماند در میان شهروندان قمی هستند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/19jk

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا