مدیریت شهری

اجرای قانون جدید عوارض نوسازی شهرداری‌ها از اول شهریورماه

مدیرکل تشخيص و وصول درآمد شهرداری قم خبرداد:

مدیرکل تشخيص و وصول درآمد شهرداری قم با اشاره به تصویب قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، از اعمال این قانون از ابتدای شهریورماه خبر داد و گفت: در صورت عدم پرداخت عوارض در زمان مقرر عوارض شامل ماهانه 2 درصد و سالانه 24 درصد جریمه می‌شود.

به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم ، ، محمد وحیدنیا با حضور در برنامه رادیویی بی‌تعارف، با اشاره به تصویب قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این قانون بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال، به تصویب رسیده و یک‌قدم روبه‌جلو برای توسعه شهرهاست.

وی پیشینه قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها را مربوط به دهه ۶۰ دانست و افزود: بعد از جدا شدن شهرداری‌ها از بدنه دولت در دهه ۶۰، تا امروز شهرداری‌ها خودگردان و مسیری سخت را پشت سر گذاشته‌اند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم نکات مثبت قانون درآمدهای پایدار را موردبررسی قرارداد و ابراز کرد: این قانون می‌تواند در این شرایط اقتصادی به شهرداری‌ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم کمک کرده و امیدواریم اتفاق‌های خوبی در این حوزه رقم بخورد.

وی سپس به افزایش عوارض نوسازی در قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که در این قانون آمده، افزایش یک‌درصدی عوارض نوسازی بوده، به صورتی که از یک و نیم درصد به دونیم درصد افزایش پیداکرده است.

وحیدنیا یکی دیگر از نکات مثبت این قانون را الزام تمام دستگاه‌ها به پرداخت عوارض عنوان و خاطرنشان کرد: یکی از نکات این قانون لزوم پرداخت عوارض از طرف دستگاه‌های اجرای و نیروی‌های مسلح در زمان مقرر است و این صراحت در قانون شامل تمام ارگان‌ها می‌شود.

وی به پرداخت جریمه در این قانون نیز اشاره و اذعان کرد: در قانون افزایش درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، به لزوم پرداخت جریمه نیز اشاره‌شده و در صورت عدم پرداخت عوارض در زمان مقرر عوارض شامل ماهانه ۲ درصد و سالانه ۲۴ درصد جریمه می‌شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با تأکید بر معافیت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت عوارض ادامه داد: این افراد با در دست داشتن معرفی‌نامه می‌توانند به شهرداری مناطق مراجعه کرده و مشمول این قانون شوند

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/yh76

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا