مدیریت شهری

اجرای عملیات هوادهی به چمن‌کاری سطح بوستان‌های شهری

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم  خبرداد:

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اجرای عملیات هوادهی به چمن‌کاری سطح بوستان‌های شهر قم خبرداد.

به گزارش ندای قم ،پیام جوادیان با اشاره به ممنوعیت کاشت چمن در فضای سبز شهری طی سال‌های اخیر اظهار کرد: بااین‌وجود از گذشته در فضای سبز شهری و در برخی عرصه‌ها چمن‌کاری وجود دارد و با توجه به استفاده بیش‌ازحد شهروندان از این فضاها خصوصاً در فصل تابستان و پاکوبی آن‌ها، موجب می‌شود ریشه چمن‌ها و درختان و گل‌ها، پوسیده‌شده و وضعیت نامناسبی پیدا کند.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای اصلاح خاک این فضاها، هوادهی چمن است گفت: طی سال‌های اخیر دستگاه‌های هوادهی چمن توسط پیمانکاران خریداری‌شده و کار هوادهی چمن‌ها در فصل پاییز و بهار انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ابراز کرد: کارکرد این دستگاه به این‌گونه است که تیغه‌های لوله‌ای این دستگاه وارد خاک شده و بخشی از خاک را بیرون آورده و با این روش فیتیله‌های سنگی و رسی از داخل چمن خارج‌شده و سوراخ‌هایی درون آن ایجاد می‌شود و پس از جمع‌آوری آن‌ها از روی سطح چمن نیز جمع‌آوری‌شده و به‌جای آن‌ها داخل سوراخ‌ها کود دامی پوسیده‌شده قرار داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این روش اتفاقی که می‌افتد این بوده که کود دامی به دلیل بافت سبک و مواد غذایی، ریشه‌های درختان و فضای سبز داخل آن حرکت کرده و مواد مغذی را به‌صورت بهتری دریافت می‌کنند. با توجه به اینکه به خاطر وجود چمن امکان پابیل نیست، این روش بهترین راه هوادهی به فضای سبز است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/hog1

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا