ورزشویژه

۳ اتفاق خوب برای فوتبال قم

از بزرگداشت استاد رزاقی تا دیداربا استاد اسماعیلی و تجلیل ۴۰ معلم ورزش ؛

ندای قم/ رضا ملکی ؛اتفاقات خوب را باید نوشت آن را تحلیل کرد و به عوامل اجرا کننده آن تحسین گفت که هنوز در باور خود سیره پهلوانی محبت و انسانیت را دنبال می‌کنند فوتبال قم در هفته گذشته شاهد ۳ اتفاق بسیار خوب میمون و دوست داشتنی بود که به هر یک از آن جداگانه می‌پردازیم.
اتفاق اول :
بزرگداشت معلم اخلاق و فوتبال استاد مرحوم حسن رزاقی
مسئولان دوست داشتنی تیم‌های خوب مشعل و هلال احمر با همیاری تیم منسجم و دوست داشتنی کهن کسوتان یاران اجرا کننده یک سناریو از یک اتفاق خوب بودند.
۴۰ روز از غروب حزن انگیز معلم اخلاق و فوتبال قم که به راستی جنتلمن واقعی بود گذشته بود. می‌بایستی یک حرکت فوتبالی برای شادی دل آن مرحوم در مستطیل سبز اجرا می‌شد. صندلی‌های چیده شده در کنار زمین شهید حیدریان بیانگراین بود که بزرگان فوتبالی قم می‌آیند تا در این اتفاق خوب شریک باشند.
دو تیم خوب ریشه‌دار صنعت نفت و بازیکنان دوست داشتنی یاران که دو سال است جمع خود را در فوتبال کهن کسوتان جشن گرفته اند در حالی مقابل بزرگان فوتبال ورزش قم قرار گرفتند که با شاخه‌های گل به تمثال مبارک مرحوم حسن رزاقی ادای احترام کردند استاد مهدی اردستانی با صدای قشنگ و رسای خود اجرا کننده این مراسم وزین بود.
در خلال این بازی از طرف دو تیم یاران و مشعل و هلال احمر با تقدیم پیراهن به حسن رئیسی عزیز از فوتبالیست‌های دوست داشتنی فوتبال قم و داماد مرحوم استاد رزاقی و فرزند خلف و برومندش میثم تقاضا شد تا لباس تیره خود را از تن بیرون کنند.
اما ۳ تجلیل باشکوه هم در این مراسم انجام پذیرفت.استاد مسلم مربیان فوتبالی قم، احمد ارجمند در کنار احمد بیگدلی اسطوره فراموش نشدنی فوتبال قم و رضا ملکی مورد تجلیل دست اندر کاران این مراسم قرار گرفتند که این حرکت به یاد ماندنی باعث تشویق حاضران در استادیوم گردید.
استاد سید جواد حسینی نژاد، استاد محسن هاشمی ،استاد امیر صالحی و استاد مهدی مطهری اجرا کنندگان این حرکت به یاد ماندنی بودند که در همین جا تلاش ستودنی این عزیزان را پاس می‌داریم.
اتفاق دوم:
عیادت از اسطوره بی‌بدیل ورزش و فرهنگ استاد محمد رضا اسماعیلی
در پایان تجلیل و بزرگداشت مراسم استاد حسن رزاقی بعضی از بزرگان قدیمی تیم خوب و با ریشه هلال احمر و مشعل به دیدار استاد محمد رضا اسماعیلی چهره بی‌بدیل دوست داشتنی و محبوب مردم قم رفتند.
استاد در بستر بیماری و با تخلیه چشم ناشی از صدمات شیمیایی دوران جنگ روزگار سختی را تجربه می‌کند و در این راستا عیادت از استاد می‌تواند حال دل این بزرگ مرد اخلاق را خوب سازد.
چهره خندان استاد در دیدار با بزرگان این دو تیم و سخنان مبسوطی در خصوص مسائل فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی ایراد نمود و گذری به گذشته‌های دور و خاطرات باشکوه داشتند که مورد توجه بسیار حاضران قرار گرفت.
تقدیم هدیه‌ای با ارزش از طرف بزرگان این دو تیم پایان بخش این دیدار صمیمی بود.
اتفاق سوم :
بزرگداشت ۴۰ معلم ورزش در هتل المپیک
رویدادی باشکوه در سالن همایش‌های هتل المپیک قم اتفاق افتاد و آن پاسداشت ۴۰ تن از نخبگان معلم ورزش استان قم بود که به شکل جالبی برگزار گردید.
فرماندهی این مراسم به عهده بزرگی به نام دکتر حمید اویسی بود که چنان گذشته در همایش تجلیل از کهن کسوتان ورزش قم این بار به سراغ معلمان عزیز قمی رفت تا در روز معلم زحمات این عزیزان را پاس بدارد .
اینکه از هزینه شخصی صرف این مراسم‌ها بنمایی و به هیچ ارگان و نهادی وصل نباشی در دنیای امروزی از بدیهاتی است که توسط وجود نازنینی چون دکتر حمید اویسی انجام می‌پذیرد.
وقتی پهلوان جمال به عنوان اولین سخنران به مجلس دعوت شد و وقتی استاد محمدرضا اسماعیلی اسطوره بزرگ فرهنگ و ادب ورزش قم به عنوان دومین سخنران از مسائل فرهنگی و دینی و ارزشی گفت و وقتی محسن حلوایی عزیز از حمایت خانواده کهن کسوتان به عنوان مدیر عامل این جمعیت سخن گفت مراسم با شکوه بیشتری به سمت مراسم تجلیل رفت که بیان کوتاهی از زندگی ورزشی این عزیزان از زبان رضا ملکی مجری مراسم باعث گردید که ارج و مرتبت این بزرگان نمودی عینی پیدا کند .
هدایای نفیسی که از طرف بزرگان ورزش قم به عزیزان اهدا گردید و جشن مراسم پایانی که به مناسبت سالروز زمینی شدن دکتر حمید اویسی انجام پذیرفت بیانگر خاطرات باشکوهی بود که به صرف شام پایان پذیرفت.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/61ye

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا