ورزش

پرواز استقلال در آسمان فوتبال کهن کسوتان

پایان راه مسابقات فوتبال موسپیدان استان  قم:

ندای قم/ رضا ملکی ؛سوال بزرگی در ذهنم مرتب مرور میشود وآن این استکه اهداف برگزاری مسابقات موسپیدان برچه اصل و اصولی استوار است.اگر از اخلاق نام می بریم چندسالی است که در بازیهای کهن کسوتان شاهد آن نیستم و افسوس بزرگ نگارنده این است که ما می بایستی الگوی اخلاق و رفتار باشیم و از این دو واژه فرسنگها فاصله گرفته ایم.

البته در چند سال گذشته بعضا در چند بازی شاهد بی اخلاقی های  از نوع فاحشی بودیم. اما مسابقات امسال شاهد درگیری بازیکنان باهم،توهین به لباس مقدس داوری وبیان  الفاظ ناشایستی در زمین پاک ورزش بودیم  تا بنویسم که هنوز از فرهنگ اصیل و جوانمردی فاصله زیادی داریم .

البته جایگاه موسپیدانی که سالها در مسیر فرهنگ و اخلاق قدام گذاشتند و نامشان همواره بانیکی یاد میشود ودراین مسابقات هم حضور داشتند مشخص و والا میباشد اما این درد بسیاری از کهن کسوتانی است که  از این موضوع رنج میبرند و سالهاست نتوانستند جواب منطقی برآن بیابند.

قهرمانی دراین مسابقات هیچگونه دست آوردی نداشته و تنها در کنار هم بودن. یادآوری خاطرات شکوهمند گذشته می تواند سختیهای بسیار زندگی را از ذهن موسپیدان کاسته و در دو ساعت حضور در زمین چمن تنها به دوستی ها و رقابت سالم بیندیشند اما پایان راه مسابقات پیش کسوتان با قهرمانی تیم خوب استقلال همراه بود.

این دومین سال بود که استقلال برآسمان آبی قم پرواز نمود و سرود فتح سرداد. پارس دیگر تیم خوب و شایسته قمی این بار نیز توانست به قهرمانی برسد و بر سکوی دوم ایستاد.

سپر تیم تازه شکل گرفته کهن کسوتان نیز توانست برای اولین بار در مکان سوم این مسابقات بایستد و صنعت نفت تیم ریشه دار و قدیمی قم با باخت روز پایانی به هما مقام سومی را از دست داد تا به مکان چهارمی بسنده کند.

سپاسی ویژه برکسانی که در جهت برگزاری این مسابقات تلاش داشتند از آقایان هادی گائینی، حسین بابائی،گل بابا،کمیته داوران،اورژانس هیات برگزاری گرفته تا هیات فوتبال و مسئولان زمین چمن هلال احمر و شهید حیدریان که بار 3 ماهه این مسابقات را بدوش کشیدند تا مستحق یک خسته نباشید جانانه باشند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/lqia

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا