ورزشویژه

ورزش نباید اولویت چندم دولت باشد

هشدار به دولت چهاردهم برای انتخاب وزیر ورزش وجوانان:

عضو هیات علمی دانشگاه گفت :ورزش نباید اولویت چندم دولت باشد. ایشان اعتقاد دارند.رابطه مستقیمی بین توسعه همه جانبه با توسعه ورزش درآن کشور وجود دارد . برای اثبات این موضوع کافیست به نتایج کشورهای شرکت کننده در المپیک دقت کنیم.
دکترعلی محمدی در گفت وگوبا ندای قم اظهارداشت : امروز ورزش در دنیا از مقوله یک فعالیت ورزشی و قهرمانی فراتر رفته و بعنوان یک قدرت نرم در دست دولت ها برای توسعه سیاسی،اقتصادی،فرهنگی واجتماعی قرار گرفته است.کشورهای که این ظرفیت مهم ورزش را درک کرده اند علاوه بر داشتن جامعه ای سالم و بانشاط ازطریق دیپلماسی ورزش تعاملات خوبی با دنیادارند.
وی افزود : علیرغم این همه ظرفیت عظیم ورزش بدلیل ضعف آگاهی برخی از دولت ها و عملکرد نامناسب مدیران ورزشی کشوردر گذشته وحال مقوله تربیت بدنی وورزش در کشور ما بعنوان اولویت اصلی برای دولت ها مطرح نیست.و برای انتخاب وزیری شایسته و لایق دقت لازم صورت نمی گیرد و معمولا این پست مهم در اختیار دوستانی ازنزدیکان دولت که به آنها وزارت نرسیده یا به افرادی که لابی قوی‌تر و ارتباطی با اطرافیان ریاست جمهور دارند تعلق می گیرد و نتیجه این می شود که اوضاع ورزش کشور علیرغم منابع مناسب نیروی انسانی و زیر ساخت های نسبت خوب اصلا در حوزه های سلامتی و قهرمانی شرایط خوبی نداریم.
این عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد :امیدواریم در دولت چهاردهم براساس منویات اعلام شده رئیس جمهور منتخب وجایگاه جوانان در این وزارتخانه برای اولین بار وزیر ورزش وجوانان از مسیر شایسته سالاری از بین نخبگان مشرف به حوزه جوانان وورزش انتخاب شود نه به شیوه های منسوخ شده گذشته .
وی در پایان گفت :باور ما این است در بین متخصصین و جامعه ورزش افراد واجد شرایط زیادی وجود دارد که باید آنان را شناسایی و درخواست پذیرش این مسئولیت مهم و تاثیر گذار را داشته باشیم تا افرادی که علیرغم سال ها در سمت های مدیریتی با کارنامه ناموفق مجددابا قدرت لابیگری ورسانه ای و ارتباطات نا صحیح برمسند این وزارت خانه استراتژی قرار نگیرند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/1ttb

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا