ورزش

مدارس فوتبال و فوتسال دارای مجوز در قم اعلام شد

از سوی مسئول کمیته جوانان و استعدادیابی هیات فوتبال استان قم:

مسئول کمیته جوانان و استعدادیابی هیات فوتبال استان قم اسامی مدارس فوتبال و فوتسال دارای مجوز در قم را اعلام کرد.

به گزارش ندای قم، عباس زارعی در گفت‌و‌گویی گفت: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۷ مدرسه فوتبال و فوتسال آقابان و بانوان در سطح استان فعالیت داشتند.

زارعی در رابطه با نحوه فعالیت و صدور مجوز مدارس فوتبال و فوتسال در سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال با حضور کارشناسان خبره جلساتی برگزار شد و آیین نامه جدید طوری وضع شده است که پیشکسوتان خوشنام و با سابقه نیز بتوانند مجوز مدارس فوتبال را دریافت کنند.

وی افزود: مدارس فوتبال ستارگان‌هلال، افشید، مشعل و هلال‌احمر، عقاب، ستارگان‌پارت، وحدت‌شریف، خانه‌مهندس، سیاهجامگان، رادمهر، نوینو، ستارگان‌سرخ، پیام‌جعفریه، رادمهر شا‌ه‌آبادی، حسینی، یکتا، نگین‌سرخ، ستاره‌ساز و آکادمی هیات فوتبال، ۲۰ مدرسه فوتبال در بخش آقایان و همچنین مدارس فوتبال تلاشگران، باران‌مهر، آینده‌سازان عصرجدید و ستاره‌ساز، ۳ باشگاه مجاز در بخش بانوان هستند که در قم فعالیت میکنند و دارای مجوز از هیات فوتبال استان قم می‌باشند.

عباس زارعی ادامه داد: مدارس فوتسال حسن‌زاده، کوهستانی، معین، انصار و ماهان، ۵ آکادمی فوتسال هستند که در قم دارای مجوز می‌باشند.

زارعی با بیان اینکه از والدین می‌خواهیم فرزندان خود را فقط در مدارس دارای مجوز از هیات فوتبال قم ثبت نام کنند افزود: هیات فوتبال قم در قبال مدارس غیر مجاز هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد و مرجع رسیدگی نبوده و در صورت بروز حادثه بیمه هیچ‌گونه خسارتی پرداخت نخواهد کرد، همچنین مدارس فوتبال غیرمجاز حق شرکت در فستیوال مدارس فوتبال استان و حضور در مسابقات رده‌های سنی پایه را ندارد و فوتبال‌آموزان استعدادیابی نخواهند شد.

وی تاکید کرد: برخی از مدارس فوتبال غیرمجاز مبادرت به استفاده از نام‌ دو باشگاه پر طرفدار می‌نمایند و صراحتا اعلام می‌دارد هیچ‌یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در استان قم شعبه نداشته و فعالیت آن‌ها غیر قانونی می‌باشد.

زارعی افزود: بسیاری از دستگاه‌های دولتی، نیمه‌دولتی و خصوصی مانند دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و ادره‌کل ورزش جوانان که فضاهای ورزشی در اختیار دارند بدون هماهنگی و استعلام از هیات فوتبال قم، با مدارس بدون مجوز همکاری می‌کنند، در صورت بروز حادثه احتمالی از لحاظ حقوقی مورد پیگرد قرار خواهند گرفت و دستگاه‌های که فضای ورزشی دارند برای هر قراردادی که با مدارس فوتبال منعقد می‌شود باید مجوز هیات فوتبال استان را داشته باشد.

عباس زارعی در پایان درخواست کرد: در بحث مدارس فوتبال و فوتسال غیرمجاز انتظار می‌رود اداره‌کل ورزش و جوانان و سایر نهادهای نظارتی در کنار هیات فوتبال قم باشند و این هیات را یاری دهند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/bgqy

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا