ورزش

فاصله گرفتن از اصل محتوا در قالب طنز

نقدی بر عملکرد برنامه ورزشی سیمای قم؛

ندای قم /رضا ملکی ؛برنامه ورزشی سیمای استانی قم سال‌هاست که روی آنتن زنده شبکه نور می‌رود و این سوال در اذهان مسئولان و ورزشکاران باقی است که آیا این برنامه توانسته نظر مخاطب را به خود جلب نماید یا خیر.
در گذشته‌های دور مدیریت برنامه ورزشی قم در دستان یداللهی مردی از شمال ایران بود که با داشتن یک اتاق فکر از ورزشی نویسان قدیمی استان که اشراف کامل به موجودیت حال ورزش قم دانستند تا حدودی توانست در ارائه یک برنامه منطقی و دور از حاشیه موفق عمل نماید دوستان عزیز بعدی سکاندار مدیریت این برنامه شدند.
آنچه حقیر در طول چند برنامه گذشته و حال مشاهده کردم اصولی است که رسانه ملی می‌بایست به آن توجه بیشتری مبذول نماید و برنامه ورزشی صدا و سیمای مرکز قم تا حدودی از آن فاصله گرفته است اصل نقدی می‌بایست بر پایه انصاف باشد.
که یک رئیس هیاتی به برنامه دعوت شود و از نفراتی مصاحبه گرفته شود که فقط و فقط وی را نقد کنند و چندین و چند برنامه فقط روی یک نفر ؟ مصاحبه گرفته شود چیزی است که فاصله گرفتن از ارزش‌های انسانی و اسلامی را به ما نشان می‌دهد.
در برنامه جدید این هفته که رئیس هیات کاراته دعوت برنامه ورزشی قم بود این مورد به وضوح دیده شد در قسمتی از برنامه که به صورت بیان طنز انجام گردید متاسفانه فاصله زیادی تا ارزش‌های اخلاقی دیده شد به سخره گرفتن فعالیت‌های ورزشی و بیانی که از جنس تحقیر و خنده بود نمره این برنامه را منفی نشان می‌دهد نگارنده بیش از ۴۰ سال برای ورزش شهرم نوشته‌ام اما هیچگاه از دایره اخلاق خارج نشده‌ام.
بازنگری آنچه به عنوان طنز برای مردم شریف قم در صفحه تلویزیون منازل مردم نمایش داده می‌شود چیزی است که می‌بایستی حتماً مورد بازنگری مدیران محترم ورزش استان قرار گیرد چون ادامه این کار مسیر اخلاقی ورزش را زیر سوال خواهد برد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/pmc6

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا