ورزشویژه

دیداری به یاد مردی که آسمانی شد

همزمان با روزخبرنگار برگزارشد؛

ندای قم/ گزارش / رضا ملکی ؛نام استاد شادروان دکترحسین عبداللهی بزرگ رسانه‌ای قم بهانه ای بود تا در دومین سال فقدان آن عزیز سفر کرده در روز خبرنگار دوستان رسانه‌ای و بزرگان فوتبالی قم و برخی مسئولان شهری و استانی یاد و خاطره آن مرد بزرگ را گرامی بدارند.
براساس این گزارش عصرروز چهارشنبه ۱۸ مرداد درقالب یک بازی دوستانه فوتسال که با حضور پرشور پیشکسوتان وبرخی از مسئولان فرهنگی، ورزشی وشهری درسالن دوهزار نفری ورزشگاه شهید حیدریان برگزار شد، نام ،یاد وخاطره دکتر حسین عبداللهی چهره ملی رسانه ای استان قم با حضور فرزندان و دیگر بستگان وی ،گرامی داشته شد.
سرکارخانم نیازمند عضوهیئت رئیسه شورای شهر قم، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلیان رئیس اداره مطبوعات وتبلیغات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم، دکتر باقری رئیس هیئت فوتبال قم،دکتر دلاوری رئیس هیئت گلف استان قم ، استاد احمد غلامی ، استاد جعفر رضایی،از حاج حسن زرنوش از چهره های خوش نام و خیر شهر قم غیره برخی دیگراز پیشکسوتان خوش نام ورزش و فرهنگ قم و دوستان و همکاران آن مرحوم نظاره گر این مسابقه بودند.
بازی نمادین دو تیم اصحاب رسانه و پیشکسوتان فوتبال قم به یاد بزرگمرد مطبوعات استان قم در سالن شهید حیدریان اتفاق زیبایی بود که صفحات زرین ورزش قم ثبتی تاریخی خواهد داشت.
اصحاب رسانه با لباس منقش به عکس استاد حسین عبداللهی و با شاخه‌های گل در دست در کنار یاران سپید پوش کهن کسوت فوتبال قم قرار گرفتند تا در ابتدای این مراسم به یاد ماندنی فضای مهر، محبت و دوستی و حق شناسی را بتوان جستجو کرد .
قرائت آیات کلام الله مجید که با صدای رسای استاد جعفر رضایی از پیشکسوتان خوشنام قم همراه بود آغاز شروع مراسم را کلید زد.
استاد عبداللهی اسوه اخلاق ، مردانگی و محبت بود
رضا ملکی پیشکسوت اصحاب رسانه و فوتبال قم خطاب به حاضران در سالن دو هزارنفری مجموعه ورزشی شهید سردار جعفر حیدریان گفت در کنار هم جمع شده‌ایم تا از کسی یاد کنیم که اسوه اخلاق ، مردانگی و محبت بود، افتخار قمی‌ها در سطح کشور بود که با قلم زیبایش سال‌ها از درد مردم گفت و نوشت و در مسیر سیاست راه اعتدال را در پیش گرفت تا نامش همواره در میان اصحاب رسانه کشور به نیکی یاد شود.
ملکی به روح بلند و جاوید استاد اشاره کرد که هم اکنون در سالن حضور دارد با لبخند و مهربانی به کسانی می‌نگرد که عاشقانه در تکریم و بزرگداشت او به سالن آمده بودند .وی از نگاه زیبای استاد به ورزش گفت و به سال‌های دهه 80رفت و تاسیس تیم خوب فوتبال روزنامه ایمان که بدون شکست موفق به کسب مقام قهرمانی در سطح اول استان قم گردید را از جمله یادگاری‌های استاد درعرصه ورزش قم یادکرد هرچند دکتر عبداالهی از فوتبالیست های خوشنام قم در دههه 70 بود و درزمینه ورزش قم جدا از بخش های دیگر دغدغه داشت و همواره در جهت ارتقا جایگاه ورزش قم در سطح ملی و بین الملی قلم می زد.
وی در ادامه به ویژگی های فردی واجتماعی دکتر حسین عبداللهی پرداخت وگفت: دکتر عبداللهی همواره درطول عمر پر برکت خوددغدغه مردم داشت و همواره قلم وی در راستای گشایش از زندگی مردم می نوشت و همواره در جهت آبادانی ایران اسلامي وزادگاهش خود تلاش می کرد.
وی افزود:اخلاق مداری و مردم داری از ویژگی های برجسته این مردم خوشنام بود درزمینه کار رسانه هم با پشتکار خود به سطح اول کشور رسید ولی بااین وجود هیچ گاه دچار غرور نشد و با متانتی خاص وروی گشاده با همگان برخورد می کرد.
ملکی اضافه کرد: امیدوارم دوستان وهمکاران ایشان بتواند راه ومنش دکتر عبداللهی را ادامه دهند.
درزمان حیات پیشکسوتان رسانه باید از آنها تجلیل و قدردانی شود
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلیان رئیس اداره مطبوعات وتبلیغات اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم نیز دراین مراسم با گرامی داشت یاد وخاطره دکتر حسین عبداللهی با بیان این که سه خصوصیت در ایشان برجسته بود، گفت: او واقعا دغدغه مردم و مطالبات مردمی داشت و هیچ گاه از مردم جدا نبود؛ درست است که از لحاظ سیاسی برای خود خط و ربطی داشت اما مطالبات او مطالبات مردم بود و در این زمینه زبانزد اهالی رسانه بود؛ او شجاعت کم نظیری داشت.
وی با بیان این که سخت کوشی در انجام امور یکی از دیگر ویژگی های آن مرحوم بودافزود: دکتر عبداللهی با وجود فعالیت رسانه ای درسطح اول کشور روزنامه ایمان را بعنوان نخستین روزنامه استان قم در سال 80 منتشر می کرد وهمواره با دغدغه مندی که داشت اخبار و رویدادهای استان قم را روزانه منتشر ودر بزنگاهها به رسالت خود درخصوص مشکلات و موانع توسعه استان قم به خوبی عمل می کرد.
اسماعیلیان با تمجید از اقدام دوستان و همکاران دکتر عبداللهی دربرگزاری این مسابقه فوتسال نمادین در جهت گرامی داشت یک پیشکسوت رسانه که عمر خود را صرف آگاهی بحشیدن به مردم نمود گفت :باید با برنامه ریزی و شناسایی دقیق پیشکسوتان عرصه قلم و رسانه استان باید در زمان حیات آنها از این عزیزان و تلاش آنها قدردانی شود واگر خدا توفیق دهد این حرکت را در استان قم شروع خواهیم کرد.
وی درپایان گفت : باتوجه به نگاه حرفه ای و تخصصی که دکتر عبداللهی رسانه های تحت مدیریت وی در سطح ملی و استانی از رسانه های تاثیرگذار در تحولات سیاسی و اجتماعی … بودند که این روند بعداز آسمانی شدن آن عزیز توسط همکاران وشاگردان وی همچنان ادامه دارد.
دکترعبداللهی دغدغه توسعه و پیشرفت قم را داشت
سرکار خانم نرجس نیازمند عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم نیز در مراسم ابتدایی این بازی بزرگداشت در خصوص نوع نگاه دکترعبداللهی به زندگی و رفتار شایسته اجتماعی و معنوی او درمیان مردم و ساده زیستی و بزرگ منشی او در مسیر زندگی سخن گفت و ایشان را به عنوان یکی نمادهای بزرگ اخلاق و حرفه ای در میان جامعه شریف رسانه‌ای کشور نام برد .
وی افزود : آن مرحوم همواره دغدغه توسعه و پیشرفت قم را داشت و تا آخرین روزهای حیات خود نیز درراستای کمک به رفع مشکلات شهر و استان قم قلم زد و در مسیر سیاسی هم هیچ گاه اخلاق را زیر پا نگذاشت و و نگاه منصفانه و اعتدالی به موضوعات مختلف داشت و هیچ گاه قلم خود را نفروخت و همواره کنار مردم بود و به اهداف انقلاب و نظام و مقام معظم رهبری پایبندی کامل شد.
پیش ازآغاز مسابقه اصحاب رسانه و پیشکسوتان قم با اهداء گل به تمثال دکتر حسین عبداللهی و امضا پیراهن منقوش به چهره آن عزیز سفر کرده نام ، یاد وخاطره این پیشکسوت را گرامی داشتند . صحنه های به بیادماندنی در این مسابقه شاهد بودیم این مراسم نشان داد نام و یاد بزرگ فراموش نمی شودوهمیشه در اذهان باقی خواهد ماند.
در پایان این مسابقه باشکوه ،مهیج و نزدیک با برتری تیم کهن کسوتان فوتبال قم به پایان رسید تا ورزش قم یک روز به یاد ماندنی را در برگ‌های صفحات زرین خود به ثبت رساند. در پایان این مسابقه توپ و لباس منقش به چهره دکتر عبداللهی که با امضا مسئولان، پیشکسوتان ورزش و رسانه و بازیکنان دو تیم رسیده بود به فرزندان آن فقید سعید اهدا شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/ukx0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا