ورزشویژه

دورهمی باشکوه پیشکسوتان ورزش قم

پنجمین همایش پیشکسوتان ورزش قم به فرجام نیک رسید ؛

ندای قم / گزارش / هادی علیایی ؛بعد از سه سال انتظار سرانجام همایش دیگری از جامعه پیشکسوتان ورزش استان قم در روز تولد مولی‌الموحدین حضرت امیر‌المومنین (ع) و روز پدر بروی صحنه آمد.
آنچه روزپنجشنبه در تالار فاخر ونوس به تصویر کشیده شد حاصل ماه‌ها تفکر و برنامه‌ریزی مدیران پرتلاش دیروز و کهن‌کسوتان امروز ورزش قم بود که به شکل با شکوهی به اکران درآمد.
اما پیشکسوتان؛ آنانکه به عنوان بازوان مشورتی بهترین منبع موثق قابل دسترس ما هستند، در اجرای گردهمایی امروز نشان دادند که می توان از آنها به عنوان بازوان اجرایی نیز مدد خواست.
طنین آیات عطرآگین الهی وحی آغازین بخش برنامه امروز بود که با قرائت روح‌الله نعمتیان چهره شناخته شده جهانی ورزش قم به سمع و نظر حاضرین رسید.
سخنرانی پهلوان محمدحسین جمال به عنوان مدیرعامل انجمن پیشکسوتان ورزش استان قم که در قالب خوش‌آمد گویی به مدعوین و مسئولین حاضر در سالن همایش رقم خورد، نخستین برنامه‌ی این‌روز بود.
شعرخوانی عباس فرساد استاد بلامنازع ادبیات شهر آب و آیینه در وصف پیشکسوتان ورزش از دیگر برنامه‌های دلنشین این گردهمایی بود که خوانش بیت به بیت او به گوش و جانمان نشست.
تبلور شور دینی و شعور ملی حاضرین زمانی به اوج خود رسید که نغمه‌های حماسی و ضرب‌آهنگ صدای ضرب سیدمحمدعلی اسحاقی مرشد خوش‌الحان و خوش‌آوایی کشور و استان قم در فضای تالار ونوس حاکم شد.
احمدحاجی‌زاده معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در این گردهمایی به ایراد سخن پرداخت و نیاز ضروری امروز جامعه ورزش برای رشد و گسترش موفقیت‌ها؛ داشتن انسجام عنوان کرد.
حاجی زاده افزود: مشکل اصلی در جامعه ورزش استان‌، کم رنگ بودن انسجام و همدلی است که با توجه به نقش تاثیرگذار پیشکسوتان در جامعه ورزش دستیابی به این مهم با ورود این الگوهای شاخص دور از دسترس نمی باشد.
احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم شریف استان قم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه پیشکسوتان سرمایه جامعه هستند و احترام به پیشکسوتان برای همه واجب است به این نکته اشاره کردند که حضور جوانان در کنار پیشکسوتان کمک شایانی به آنان می تواند بکند چرا که استفاده از تجربه پیشکسوتان مسیر درست را به جوانان نشان می‌دهد
امیرآبادی در ادامه، تاکید ویژه به ورود شهرداری و شورای شهر در جهت انجام اقدامات حمایتی از ورزش استان را مورد توجه قرار داد.
مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی هنری شورای اسلامی شهر قم ضمن یاد کردن از چند تن از شهدای ورزشکار، همچون شهید حیدریان، شهید امجدی، شهید لطفی‌نیاسر و… کهن‌کسوتان ورزش را به عنوان بخشی از هویت اجتماعی و تاریخی در مدیریت شهری معرفی کرد.
ابراهیم سانی خانی مدیر کل ورزش و جوانان نیز به عنوان آخرین سخنران پنجمین همایش پیشکسوتان ورزش استان قم از آمادگی برای برگزاری هر ساله این گونه گردهمایی‌ها خبر داد.
وی به نقش تاثیرگذار پیشکسوتان در مدیریت هیاتهای ورزشی اشاره کرد و به جوانان توصیه کرد برای حصول نتیجه مطلوب از حضور پیشکسوتان ورزشی استفاده کنند.
سانی خانی در پایان از پهلوان جمال رئیس هیات مدیره و حلوایی مدیرعامل انجمن پیشکسوتان ورزش استان قم به دلیل اهتمام جدی پیگیری امور مربوط به پیشکسوتان تقدیر و تشکر ویژه داشت.
احمد حاجی زاده معاون سیاسی امنیتی استانداری، ابراهیم سانی خانی مدیر کل ورزش و جوانان و سیداحمد طباطبایی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری به واسطه‌ی نگاه حمایتی و خدماتی که در قبال جامعه پیشکسوتان داشته‌اند از سوی انجمن پیشکسوتان ورزش استان قم مورد تکریم واقع شدند.
برپایی ضیافت نهار به عنوان حسن ختام و آخرین قسمت از دورهمی سراسر خاطره پنجمین همایش پیشکسوتان ورزش استان قم بود. لازم به ذکراست اجرای این مراسم برعهده استاد رضا ملکی از پیشکسوتان خوش نام و با اخلاق ورزش و رسانه قم بود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/mqvs

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا