ورزش

خانواده‌ها فقط به مدارس دارای مجوز از هیات فوتبال مراجعه کنند

مسئول مدارس فوتبال استان قم:

مسئول مدارس فوتبال استان قم گفت: از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم فقط به مدارس دارای مجوز از هیات فوتبال مراجعه کنند چرا که در صورت بروز حادثه در مدارس غیرمجاز، هیات فوتبال هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.

به گزارش ندای قم، عباس زارعی در گفت‌وگویی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۷ مدرسه فوتبال و فوتسال در سطح استان فعالیت داشتند.

وی در رابطه با نحوه فعالیت و صدور مجوز مدارس فوتبال در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: هیات فوتبال در استان‌ها متولی امر توسعه، آموزش و نظارت بر برگزاری مسابقات فوتبال است و با توجه به در پیش بودن فصل تابستان و افزایش زمان اوقات فراغت دانش آموزان و توجه خانواده‌ها به مباحث آموزش فرزندانشان، این مسئولیت پررنگ‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال جدید آیین نامه جدید مدارس فوتبال و فوتسال بر اساس استاندارد تدوین شد، اضافه کرد: در پایان سال ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲ ساعت‌ها در خصوص آیین نامه جدید با کارشناسان خبره و متخصص جلساتی برگزار شد و طبق معیارهای استانی به نوعی این آیین نامه چکش کاری و فیلترهای قوی تری برای آن وضع شده است.

مسئول کمیته جوانان و استعدادیابی هیات فوتبال استان قم با تاکید بر اینکه مدارس فوتبال باید تمام شاخصه‌های آیین نامه را داشته باشند، بیان کرد: این آیین نامه در چند بخش تنظیم شده است که بخشی از آن بررسی امکانات سخت افزاری، نیروی انسانی که از مدیر فنی و مربیان تشکیل می‌شود، است که به اندازه امکانات سخت افزاری برایمان مهم است.

وی بیان کرد: در این آیین نامه موضوع کیفی سازی مدارس فوتبال در اولویت اصلی هیات فوتبال قرار گرفت و امیدواریم در سال جدید با برنامه‌های هیات فوتبال و نظارت هایی که انجام می‌دهیم تا اتفاقات خوبی شاهد باشیم.

مسئول مدارس فوتبال قم با بیان اینکه این آیین نامه طوری طراحی شده است که پیشکسوتان خوشنام و باسابقه نیز بتوانند مجوز مدرسه فوتبال دریافت کنند، افزود: هیات فوتبال در فرآیند صدور مجوز مدارس فوتبال مسایلی از قبیل صلاحیت‌های فنی، سخت افزاری و اخلاقی را مورد بررسی قرار می‌دهد و پس از تاییدهای لازم مجوز فعالیت صادر می‌شود.

وی ادامه داد: درخواستی که از خانواده‌های محترم وجود دارد این است که فقط به مدارس دارای مجوز از هیات فوتبال مراجعه کنند چرا که در صورت بروز حادثه در مدارس غیرمجاز، هیات فوتبال هیچ‌گونه مسؤولیتی نخواهد داشت.

زارعی عنوان کرد: مدارس فوتبال طبق آیین نامه جدید که توسط هیات فوتبال استان تدوین شده است باید مجوزهای خود را دریافت نمایند اما رضایت ما اعم از هیات فوتبال، خانواده‌ها و مسئولانی که هر کدام به نوعی با این فضا مرتبط هستند جز با بازرسی و کنترل مدارس در طول سال حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدارس فوتبال مجاز در سطح استان مورد بازرسی قرار می‌گیرند، اضافه کرد: رکن قضایی هیات فوتبال که متشکل از کمیته انضباطی، اخلاق و استیناف است بسته به نوع تخلفی که صورت می‌گیرد در خصوص محرومیت، جریمه و ابطال مجوز تصمیم‌گیری می‌کند.

مسئول کمیته جوانان و استعدادیابی هیات فوتبال استان قم اظهار کرد: همچنین پیگیر همکاری اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و شهرداری و سایر ارگان‌ها در خصوص عدم اختصاص زمین و عدم همکاری با مدارس فوتبال غیرمجاز و درخواست ورود دادستانی برای برخورد و پلمب این اماکن هستیم.

وی با بیان اینکه والدین به لیست مدارس فوتبال دارای مجوز که اعلام خواهد شد توجه کنند، تاکید کرد: درخواست ما از والدین فوتبال آموزان این است که هنگام ثبت‌نام حتما توجه داشته باشند که این موسسات و باشگاه‌ها مورد تایید هیات فوتبال قرار دارد یا خیر و بدون بررسی ثبت‌نام یا پرداخت وجه نداشته باشند.

زارعی ادامه داد: موضوع دیگری که باید اشاره کنم این است که بسیاری از دستگاه‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی فضاهای ورزشی در اختیار دارند که بدون مجوز از هیات فوتبال اقدام به برگزاری کلاس‌های می‌کنند که در صورت بروز اتفاق احتمالی از لحاظ حقوقی مورد ‌پیگرد قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: دستگاه‌ها برای هر قراردادی که با مدارس فوتبال منعقد می‌شود باید مجوز هیات فوتبال استان را داشته باشد تا مشکلاتی دامن‌گیر این نهادها نباشد به‌طور قطع هیات فوتبال نظارت ویژه‌ای بر این موضوعات خواهد داشت تا هیات فوتبال به هدف نهایی خود که توسعه فوتبال و کشف استعداد است برسد.

مسئول مدارس فوتبال قم در رابطه با شایع‌ترین تخلفات مدارس فوتبال اظهار کرد: تخلفات مالی در بحث شهریه‌ها و این که به نسبت شهریه دریافتی خدمات مناسب ارائه نمی‌شود شایع‌ترین تخلفات مدارس فوتبال است، همچنین این دغدغه را داریم که مشکلات اخلاقی به وجود نیاید.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/k8i7

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا