ورزشویژه

جذابیت های دیدنی کشتی غواصان در زیر آب

اولین دوره مسابقات غواصی آب‌های آرام در قم برگزارشد؛

ندای قم / گزارش /رضا ملکی؛ برای اولین بار افتخار حضور در کنار مردان پرافتخار غواص در قم برایم فراهم شد.استخر غدیر محل تجمع قهرمانانی بود که دور از حاشیه و در عین گمنامی در فعالیت هستند و با نام غواص زیبایی‌های خلقت خداوندی را در زیر آب‌های آرام و خروشان مشاهده می‌نمایند.
۲۰ شرکت کننده در این مسابقات آمده بودند تا برای اولین بار در زیر آب کشتی گرفتن را تجربه نمایند.افتتاح این مسابقات با تشریفات خاصی انجام پذیرفت.سرود جمهوری اسلامی ایران ،رژه قهرمانان و داوران از مقابل میهمانان ویژه این مسابقات سرگرد کوهی رئیس ورزش سپاه و هیئت همراه جالب و دیدنی بود.
تلاش‌های ستودنی اسماعیلی رئیس توانای هیئت نجات غریق و غواصی در کنار زحمات بسیار امیر یاسر شاه علیلو مسئول ورزش زیبای غواصی قم جای خسته نباشید داشت.مسابقات در ۲ آیتم اسکو بای و کشتی در زیر آب در سه تایم ۳۰ ثانیه به صورت گرفتن پابند طرف مقابل انجام گرفت.
در سکوبای غواص‌ها می‌بایستی ۲۵ متر غواصی زیر آب داشته باشند در مرحله دوم بدون ماسک و تخلیه آب ماسک را در طول استخر شنا کنند در مرحله سوم تجهیزات و نگهداری وسایل غواصی را به طول ۲۵ متر به صورت پاراشوت برگزار نمایند که نمای بسیار جالبی در فضای استخر غدیر و آب روان و شفاف این مجموعه داشت.
حامدی هماهنگ کننده مسابقات اصغر زند سر داور اساتید، سپهر هدایتی، عبداللهی، اسماعیلی ،عظیمی به عنوان داور این مسابقات را قضاوت نمودند و اکبر شاه علیلو نیز به عنوان مدیر این مسابقات را به خوبی هدایت نمود ن.
نفرات برتر به شرح به شرح ذیل می باشند:
مسابقه اسکوبا :نفر اول : آقای مجید زارعی ،نفر دوم : آقای کاظم برغمدی ،نفر سوم : آقای مهدی زارعی
مسابقه کشتی زیر آب :نفر اول اقای مجید زارعی ،نفر دوم اقای محسن رمضانی ،نفر سوم اقای خلیل همتی

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/9pk9

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا