ورزش

جانبازی پرافتخار،مربی لایق ومدیری حاذق وتوانا

گفت و گوی« ندای قم» با رضا بختیاری پیشکسوت فوتبال قم ؛

ندای قم / گفت و گو / رضا ملکی
به کوچه پس کوچه های پائین شهر سفرمی کنم ،خیابان آذربامردمانی خاکی ، بی ریا و دوست داشتی آنجا که فرزندی پاک سیرت به نام رضا از پدری شجاع ومادری غیور ازایل بختیاری دیده به جهان گشود تولدش دردوم فروردین ماه 1344 ثبت گردید.
زمینهای خاکی،جنب وجوش دنیای کودکی،دوران ابتدایی وراهنمایی و وصل به بهترین عشق دوران نوجوانی اش فوتبال،تیم افسربا بزرگانی چون علی حیات پور وسرلشکرموسوی وغیره درآن زمان حضوری فعال در فوتبال قم داشت.رضا عزیزبه این تیم پیوست وهمزمان روزگار قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی را تجربه کرد.
پدرش باتوجه به مهارت ساخت باروت به جوانانی در ارتباط شد که بعدها از افراد تاثیر گذار حرکت پیروزی بخش انقلاب شدند.
شهیدان مومنی وشهید جواد دل آذر از جمله جوانانی بودند که با شجاعت خاص درکنار پدررضا دراوج درگیریهای قبل از انقلاب حضور داشتند وشجاعتشان مثال زدنی بود ،مادررضا که از ایل شجاع بختیاری است اولین شیرزنی بود که شجاعانه عکس امام خمینی(ره) را بر دیواره تانک لشکر کماندویی ارتش شاه چسباند تا معنی جسارت،شجاعت ودلاوری را معنی نمایند.
پیروزی انقلاب وحضوردرجبهه های جنگ
وی در گفت و گو با ایمان می گوید :درسال 59 عاشقانه به جبهه رفتم، درآن ایام بسیاری تیم های فوتبال قم بازیکنان خود را رهسپار جبهه های حق علیه باطل کردند واز این بابت مفتخرم که فوتبالیستهای دلاور شهرم قم حضوری پرافتخار وپررنگ درکل دوران جنگ تحمیلی داشتند.
لشکرعلی بن ابیطالب(ع)با خیل عاشقان پاک باخته خود که برای شهادت بی تابی می کردند فوتبالیستهای بسیاری را درخود داشت.یکی از تفریح های خوب ما بازی فوتبال زیر باران خمپاره وگلوله های دشمن بود هراسی نبود از اینکه دچار حادثه شویم وروحیه خودمان را با بازی فوتبال تقویت می کردیم.

درطول زمان جنگ درچندنوبت دچار مجروحیت های جدی شدم تا جائیکه نتوانستم به فوتبال خود ادامه دهم اما درکنار دوستان خوبم وتیم به یاد ماندنی افسر بودم که دربدنه خود بزرگان بسیاری را در سطح کشور معرفی نموده است.
تیمسار موسوی فرمانده ارتش ،علی حیات پوراز مربیان ومدیران لایق هندبال کشور،دکترعلی محمدی از فرهیختگان دانشگاهی کشور استاد عباس جهان بین از مدیران شایسته اداره کل ورزش وجوانان که بیش از هشت سال بر ورزش قم مدیریت کرد ودیگران که باعث افتخار نام مقدس قم درکشور شدند.
ورود به دنیای مربیگری
باتوجه به اینکه دردنیای بازیگری فوتبال درتیمهای منتخب قم وآموزشگاهها حضوری فعال داشتم وزیرنظراساتید گرانقدری چون مرحوم علی تجویدیان ومرتضی چراغچی تعلیم دیده بودم، به مربیگری عشق می ورزیدم ودرصدد بودم که با شرکت درکلاسهای مربیگری بتوانم دانش خود را دراین صندلی داغ تجربه کنم.
گرفتن کارت مربیگری درجه 3 و 2 درکنار اساتید گرانقدری چون مرحوم تجویدیان،مجید جلالی واستاد صالح مسیر زندگی مرا در مسیر مربیگری تغییر داد.به باشگاه فجر تهران رفتم وهمزمان درکلاس درجه یک مربی گری فوتبال زیر نظر استاد محصص، مسعود اقبالی توانستم مدرک معتبر مربیگری درجه یک را بدست آورم.
در شهر قم هم در فوتبال وفوتسال تجربه چندسال هدایت تیمهای مختلف را داشتم ودراین راه با مطالعه بسیار وکسب دانش روز مربیگری سعی داشتم که بهترین آموزش ممکن را برای شاگردانم داشته باشم.
جدایی ازفوتبال ورود به صنعت بیمه
مدتی است از فوتبال دور شده ام بعد به صنعت بیمه پیوستم و درشرکت بیمه کارآفرین بعنوان مدیرنمونه کشورانتخاب شده ام .سعی من براین است که دراینجا خدمتگزار جامعه ورزش باشم وطرحهای نوینی را ارائه داده ام که برای اولین باردربیمه ورزشکاران ومربیان درکشور اجرا خواهد شد وامید دارم که تجارب خود را دراختیار نسل جوان ورزش قم قرار دهم.

حرف آخر
رضا بختیاری به سبب سالها حضور درجبهه صلابتی بی نظیرو اخلاق ویژه ای و دوست دارد درهرجا که هست منشا خدمت وخیر به مردم باشد.او می گوید درطول این سالها فداکاری همسر گرانقدرم بسیار به من کمک کرد تا بتوانم عاشقانه درخدمت ورزش باشم.
دوری مدام از منزل وحضور درمسابقات مختلف تنها با سعه صدر همسر عزیزم همراه بود که از این طریق تشکر ویژه وسپاسی مخصوص بر محبتهای بی پایان همسرم دارم.
درخصوص فوتبال قم ومسیر ودست اندازهای آن آینده حرف بسیار است که درجای خود وبا همکاری با کهن کسوتان بزرگ فوتبال قم به آن خواهیم پرداخت.
از روزنامه وزین ایمان که درخصوص قدیمیهای ورزش در دوسال گذشته خدمات ارزشمندی داشته تشکری ویژه وخالصانه دارم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/5qfj

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا