ورزش

تداوم اقتدار کاراته قم در گرو حمایت مسئولان

عملکرد هیات کاراته استان قم زیر ذره بین ایمان ورزشی؛

ندای قم / تحلیل / رضا ملکی ؛کاراته قدمتی 50 ساله دارد، اساتید گرانقدری با زحمات خود چرخ این رشته را در حرکت نگاه داشتند تا همواره کاراته قم بعنوان قطب اصلی کاراته ایران شناخته شود از اساتیدی نام می بریم که هر یک با خون دل خوردن های بسیار و امکانات بسیار ناچیز ۵۰ ساله گذشته توانستند بیشترین افتخارات را برای کاراته ایران رقم زنند.
امید داریم که نگاه این عزیزان همچنان در مسیر پویائی این رشته استوار باشد اما هر ساله رسم بر این است که عملکرد هیاتها مورد نقد و بررسی قرار گیرد و اگر دیدی منصف و واقع بینانه در این موضوع داشته باشیم می بایستی همه زوایا را دید و آن وقت قضاوتی منصفانه در خصوص عملکرد هیات ورزشی داشت.
کارته نیز با حضور یکساله مهدی بیرانوند در صندلی داغ ریاست این رشته پر افتخار مسیرهای پرشتابی را در سال 1401 تجربه کرد.اولین مشکل کمبود منابع مالی بود کہ کمر بیشتر هیاتهای ورزشی را شکسته است.نبود اسپانسر و شرایط اقتصادی بدی که هم اکنون شاهد آن هستیم باعث شده تا کمترین توجه به رشته های ورزشی از ناحیه اسپانسران گردد و کاراته نیز شامل این نامهربانی شد.
مدال آوری محمود نعمتی در چند میدان بزرگ آسیائی وبین المللی و کشوری و در کنار آن حضور پرافتخار امیر مهدیزاده که هنوز هم سرحال و قبراق و سرسخت برای رسیدن به قله های افتخار تلاش می نماید از جمله امتیازات مثبت هیات در طول سال گذشته بود داشتن چند مربی در بدنه تیمهای ملی و داور بین المللی این افتخارات را برای کاراته در سال گذشته تکمیل نمود.
مهتمرین حرکت مثبت هیات در برگزاری لیگ کاراته استانی در سه رده نوگلان در تاتامی مبارزه باشیم.تمرینات استعداد یابی، استعدادهای ناب کاراته نیز بصورت منظم برگزار گردید تا امیدوار باشیم که در رده های پایه کشور می توانیم شاهد حضور قهرمانان برومند در سطح کشور باشیم.
برگزاری 24 مورد مسابقات سبکی و استانی نیز در نوبه خود قابل توجه بود و میزبانی مسابقات کشوری کاراته نیروی انتظامی کشور و انتخاب تیم ملی کاراته پس از جمله مواردی بود که تلاشهای هیات را مثبت ارزیایی می نمود. اما آنچه مهم است فضای موجود در کاراته قم فضای خوبی برای تنفس نیست. چرایی این مشکلات را می بایست واکاوی نمود و بدنبال راه حل برای آن بود.
احترام به استاتید بزرگی چون شیهان دباغیان، شیهان خلیلی، شیهان بیطرفان و در کنار آنها توجه خاص به بزرگانی چون استاد دهپرور،استاد سلطانی و غیره می تواند مسیر پیشرفت این رشته را هموار سازد.
تا آنجائیکه ما می دانیم این احترام از طرف هیات کاراته و شخص مهدی بیراوند در خصوص عزیران صورت پذیرفته و همواره این بزرگان در تمام اجتماعات مربوط به کاراته جز نفرات اصلی بوده اند اما با اندکی تعمق و بلند اندیشی موسپیدان این رشته و هماهنگی موجود میان آنها و هیات کاراته می توان به راحتی مشکلات را رفع نمود و در کنارهم برای کاراته ای تلاش نمائیم .
نفراتی چون مهدی عموزاده، مجید عبد الحسینی، سعید آشتیان،علی رضا کتیرائی،مهدی جعفری در سالهای گذشته بیشترین مدالهای جهانی، المپیک و بین المللی را برای کشور عزیزمان به ارمغان درآوردند و می بایست تلاش نمود تا این راه و مسیر برای نعمتی ها و مهدیزاده ها و دیگر قهرمانان برومند این رشته هموار گردد تا شاهد روزهای خوب برای این رشته دوست داشتنی درآینده ای نزدیک باشیم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/kpdi

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا