ورزشویژه

تجلیل از دو اسطوره ورزش و اخلاق دراستان قم

به همت پایگاه ورزش همگانی فرهنگیان صورت گرفت:

ندای قم / گزارش / رضا ملکی؛ ضرب آهنگ مرشد استاد اسحاقی چه زیبا در فضای زورخانه مجموعه ورزشی مریم طنین انداز بود نوای ملکوتی استاد با اجرای دیدنی و ستودنی باستانی کاران پایگاه ورزش همگانی فرهنگیان به میان داری استاد عاصی شبی خاطره انگیر را در صفحات تاریخ ورزش قم به یادگار گذاشته شد.
مکان پاک زورخانه و تجلیل از دو اسطوره اخلاق و ورزش با نامهای استاد رضا دلکش و استاد محمد خوش زبان دراین فضای معنوی لحظات فراموش نشدنی را برای حاضران در این مراسم باشکوه به همراه داشت.
مراسم با نوای رسای استاد اسحاقی و باستانی کاران تلاشگر پایگاه ورزش همگانی فرهنگیان آغاز شد. استادعاصی چه زیبا فرماندهی میانه گود را به عهده داشت و تشویق حاضران که بارها درفضای پاک زورخانه طنین انداز بود حکایت از نمایش دلپذیر این عزیزان در گود میداد سپس اجرای مراسم با رضا ملکی پیشکسوت ورزش و رسانه سپرده شد او پشت میکروفون قرار گرفت تا سپاسی داشته باشد بر مو سپیدانی که از ورزش و آموزش و پرورش جهت تجلیل از این دو بزرگ به زورخانه مریم حضور داشتند.
استاد پهلوان محمد جمال بعنوان اولین فرد به پاس بیش از 60 سال تلاش صادقانه برای ورزش قم و بزرگ مجلس مورد تشویق بسیار حاضران در مراسم قرار گرفت. سپس مجری مراسم از اسطوره فراموش نشدنی و چهره بی بدیل ورزش قم استاد رضا دلکش گفت.
رسیدن به مرز هفتاد سال و بیش از 55 سال حضور درخشان در ورزش و 30 سال خدمت صادقانه در بدنه ورزش آموزش و پرورش نکاتی بود که رضا ملکی درخصوص استاد به آنها پرداخت.پرورش بیش از 500 فوتبالیست در طول 50 سال حضور درخشان در فوتبال قم در دانشگاه بزرگ صنعت نفت از جمله افتخاراتی بود که برای استاد دلکش بیان گردید.
مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 3 و 2 و پرورش صدها دانش آموز در رده های مختلف ورزشی در طول 30 سال خدمت از جمله موارد مثبتی بود که در کارنامه استاد به آن اشاره شد.
رسیدن به جنگ تحمیلی و رشادتهای بی نظیر استاد رضا دلکش در در دو جبهه عملیات بیت المقدس و کربلای پنج و آسیب دیدگی شدید از ناحیه دست و گردن و حنجره باعث گردید تا استاد از فضای حرفه ای فوتبال جدا گردیده و به جامعه پاک مربی گری را برتن نماید.قهرمانی بسیج کشور و 14 سال قهرمانی فوتبال باشگاه های قم با تیم صنعت نفت و عناوین متعدد دیگر از جمله افتخاراتی بزرگمرد عرصه ورزش و فرهنگ بود
داشتن 2 فرزند برومند که یکی دکترای تربیت بدنی ورزش را دارد و در مراسم نیز حضور داشت و 4 نوه گل، داشته های زندگی استاد را در طول زندگی پر بارش برای حاضران بیان شد و زحمات صادقانه همسر عزیزش که با مجاهدت و سختی های بسیار 50 سال همراهی صادقانه را با استاد داشت تا او بتواند همچنان مسیر عشق و دوستی را برای ورزشکاران معنا نماید.
هدیه نفیس تابلو فرش از طرف پایگاه ورزش همگانی آموزش و پرورش و هدایای ارزشمند از سوی تربیت بدنی آموزش و پرورش و انجمن کهن کسوتان قم به استاد تقدیم گردید.زیبائی این مراسم اهداء و شال پهلوانی و تابلو فرش بود که توسط خانم دکتر دلکش فرزند برومند استاد به پدر گرانقدرشان اهداء گردید.
در مسیر دوم تجلیل استاد محمد خوش زبان از دیگر اسطوره های فراموش نشدنی ورزش و اخلاق قم مورد تجلیل قرار گرفت.
ملکی از حضور 50 ساله استاد در ورزشهای بسکتبال،هندبال،والیبال،فوتبال و تنیس روی میز گفت.از اینکه وی توانسته در طول سالها تلاش مستمر برای ورزش قم که از ورزش آموزشگاهها آغازشد و تا قهرمانی های متعدد و تیم صنعت نفت قم در فوتبال باشگاهی پایان پذیرفت.
از مدیریت 8 ساله وی در بدنه مدیریتی تربیت بدنی آموزش و پرورش تا 25 سال دبیر ورزش مدارس بودن و سالها حضور در جامه پاک داوری در رشته های مختلف ورزشی از جمله فوتبال و ریاست چندین ساله کمیته داوران فوتبال قم از جمله مسیری بود که استاد در سالهای فعالیت ورزشی خود به یادگار گذارده بود.
مسیر زندگی استاد خوش زبان که از زبان مجری به زیبایی برای حاضران تبیین شد که با تشویق بی امان حاظران در مراسم همراه بود استاد نیز با هدایای نفیسی که از طرف دوستان و یارانش به وی تقدیم شد خستگی سالها حضور صادقانه از تن اش در آمد .
زیبائی این مراسم به اهداء تابلو فوش و شال پهلوانی توسط همسر برومند و گرانقدر استاد محمد خوش زبان بود که به همسر بزرگوارش اهداء شد.
پایان مراسم عکسهای دسته جمعی بود که با اسطوره های ورزش قم گرفته شد و حضور چهره های مطرحی چون شیخ اسلام مدیر کل سابق آموزش و پرورش قم،استاد محمد جمال،رضا خانی،شجاع فرد،حسینی نژاد،استاد سید جواد حسینی،محسن حلوائی،اسحاقی،صمداله یاری،علی پروانه،محمد نیکو وغیره که همه این بزرگان ورزش قم هستند به اعتبار این مراسم افزود.
استاد عاصی بنیانگذار این اجتماع دیدنی و از باستانی کاران قدیمی استان قم که از فرهنگیان با سابقه و اخلاق مدار قم محسوب می شود همچنین اسماعیل امیرجانی از فوتبالیستهای ارزشمند قم زحمات بسیاری را در برگزاری این مراسم کشیدند که جا دارد از زحمات این عزیزان تشکر و قدردانی نماییم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/863l

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا