ورزش

برخی مسئولین نمی‌دانند ما در لیگ برتر تیم داریم!

رئیس هیئت بدمینتون استان قم:

رئیس هیئت بدمینتون استان قم به گلایه از شرایط بد این رشته در استان قم پرداخت و گفت: برخی از مسئولین شهر نمی‌دانند بدمینتون قم در لیگ برتر حاضر است.

به گزارش ندای قم، علی فرجی در گفت و گویی اظهار داشت: همانطور که اطلاع دارید ما در سال 99 قهرمان لیگ برتر آقایان شدیم، سال 1400 نایب قهرمان و سال 1401 هم سوم شدیم. در سال 1402 تغییر سیاست دادیم و از بازیکنان بومی نوجوان استفاده کردیم و بازیکنی خریداری نکردیم و از صادق کرباسی که مربی تراز اول ایران و آسیا و همچنین شاگرد اول کلاس مربیگری کمیته المپیک در مجارستان است استفاده کردیم. نتیجه آن قعر نشینی در جدول شد اما پرهام فراهانی، مهدی کنعانی و محمدمعین خاکی ملی پوش شدند و فراهانی و کنعانی در مسابقات بین المللی سریز در قسمت دونفره بعد از 20 سال در استان قم مدال برنز گرفتند و حضور آنها از قم در تیم ملی بعد از 8 سال برای این استان رقم خورد.وی افزود: پارسال در قسمت دختران در لیگ برتر حضور پیدا کردیم و نایب قهرمان شدیم و از حاصل همین نایب قهرمانی نرگس افشاری بود که اولین بدمینتون باز تاریخ تیم ملی شد که از استان قم به تیم ملی دعوت شد و در مسابقات فجر شرکت کرد.فرجی درباره هزینه های این رشته گفت: هزینه های این رشته بسیار بالا است. ما امسال پیش هر کارخانه یا صنعتی رفتیم با در بسته روبرو شدیم. ما در لیگی حضور داریم که تیم های شهرداری گنبد، شهرداری شاهرود و اتش نشانی تهران حضور دارند که شهرداری ها حمایتشان می کنند. تیم چادرملو اردکان را هم صنعت حمایت می کند و چی می شود که ما هیچگونه حمایتی نمی شویم؟ یا باید دولت و ارکان دولتی به کمک ما بیایند، یا باید یک فردی عاشق این رشته باشد که کمک کند.

وی افزود: ما در سال های گذشته یک فردی را داشتیم که عاشق بدمینتون بود و به ما کمک می کرد اما با مشکل اقتصادی مواجه شد و نتوانست به ما کمک کند و ما از سال 1402 نزدیک به 800 میلیون تومان بدهی داریم. من خیلی خوشحالم که به فوتسال قم کمک شد چون نبض ورزش این استان است. ما اگر فوتسال را نداشته باشیم چیزی نداریم. بسکتبال ما از بین رفت و فقط یک فوتسال برایمان مانده است و یک بدمینتون. لیگ بدمینتون به صورت رفت و برگشت برگزار می شود و هزینه بسیار بالایی دارد. هر تمرین تیم بدمینتون در یک روز یک قوطی توپ می خواهد که قیمت آن 2 میلیون تومان است. رئیس هیئت بدمینتون قم اضافه کرد: ما برای امسال به مبلغ 3 میلیارد تومان نیاز داشتیم که با آن می توانستیم هم در بخش دختران و هم بخش پسران روی سکو هم برویم که نه بخش خصوصی و نه دولتی هیچ کمکی در این زمینه به ما نکردند. ما پیش هرکسی می رویم به ما می گوید مگر بدمینتون قم هم در لیگ برتر است؟ بله بدمینتون قم چهارسال در لیگ برتر و است و با چنگ و دندان با رقبای خود می جنگد و روی سکو می رود.فرجی ادامه داد: ما یاری می خواهیم و اگر امسال در لیگ برتر حضور نداشته باشیم پویایی این رشته در استان از بین می رود. ما اگر فقط در بخش پسران بخواهیم حضور پیدا کنیم نیاز به 2 میلیارد پول داریم که در گردش مالی صنعت قم یک مبلغ ناچیز است. ما در این استان 2000 کارخانه روشن داریم. بازیکنان ما به درجه ای رسیدند که باید حضورشان تداوم داشته باشد.

وی افزود: من از مسئولین کمک می خواهم که بدهی پارسال را تقبل کنند. این مبلغ ربطی به هیئت ندارد چون هیئت نباید نقشی در تیمداری داشته باشد. ما یک کار جهادی کردیم و اسپانسرمان هم به مشکل اقتصادی خورد. خواهشم این است که به ما کمک کنند. ما سه سال بازیکن خریدیم و روی سکو بودیم. یک سال نخریدیم و قعرنشین شدیم ولی با قعرنشینیمان سه ملی پوش دادیم.فرجی ادامه داد: ما چهارسال برای استانمان افتخارآفرینی کردیم اما وقتی با مسئولین شهر صحبت می کنم، می گویند ما نمی دانیم که بدمینتون قم در لیگ برتر حضور دارد که باعث تعجب است. جایگاه فوتسال ویژه است و باید حفظ شود اما بدمینتون هم باید دیده شود.رئیس هیئت بدمینتون قم گفت: من می خواستم شفاف شود که اگر امسال به مشکل خوردیم به چه دلیل بوده است. در لیگی که تیم های دیگر حمایت می شوند با این وضع ما نمی توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم. ما پارسال 12 مدال کشوری و یک مدال بین المللی گرفتیم که بی سابقه بوده است. من دست یاری به سمت همه ی مسئولین شهر دراز می کنم تا به ما کمک کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/72pr

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا