ورزشویژه

برخوردقاطع وبدون مماشات با مربیان بی اخلاق

دربیانیه کانون‌ مربیان فوتبال وفوتسال استان قم تاکیدشد؛

کانون‌ مربیان فوتبال وفوتسال استان قم با صدور بیانیه ای باابراز تاسف فراوان از بروز بی اخلاقی ها از سوی برخی مربیان فوتبال خواستار برخودرد قاطع و بی مماشات با این افراد از سوی نهادهای نظارتی حوزه ورزش شد .
به گزارش ندای قم ،متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد :
درسالهای اخیرا شاهد بداخلاقی هایی در فوتبال بوده ایم وبدتر از این بی اخلاقی هایی در فوتبال پایه ؛ آنهم از طرف مربیانی که حکم معلم برای نسل آینده این استان که مهد اخلاق و پایگاه و خاستگاه انقلاب اسلامی است می باشیم که باعث تاسف وشرمساری ورزش بویژه ورزش جذاب فوتبال است .
این بی اخلاقی ها آن هم از طرف مربیانی که باید خود الگوی نسل آینده ساز ورزش باشند نشان دهنده آن است که در امر گزینش این مربیان دقت لازم به عمل نیامده ویاحتی گزینش وتاییدی هم برای آنهاوجود نداشته است.
این در حالی است که یک مربی خواه ناخواه الگوی شاگردان کم سن وسال خود قرار می گیرد به خود اجازه می دهد با انواع واقسام مدل های دوراز عرف و ناپسند ومبتذل غربی که ( واقعاجنبه بدآموزی برای فوتبال آموزان وشاگردان تازه کار خود دارد )از خالکوبی های آنچنانی تا رفتارهای چاله میدانی رفتار ودور از شان وشخصیت یک الگو بعنوان معلم ومربی در محیط مقدس ورزشی و کلاس درس و آموزش ورزشی حاضر و حتی در مسابقاتی که باید در آن درس اخلاق ومنش های پهلوانی تعلیم داده شود انواع بداخلاقی ها وحتی فحاشی های آنچنانی ورفتارهای ناپسند را شاهد باشیم .
روزی داوران را مورد هجمه قرارمی دهند ، روزدیگر عوامل اجرایی، یکروز پزشکیار و در روزی هم مربی و همکار خود را در تیم مقابل، که باعث تاسف شدید است ،متاسفانه این رویه برخوردها با تصمیمات کمیته انضباطی تنها به چند جلسه محرومیت توام با جرائم نقدی خواهد بود که به هيچ عنوان موثر و بازدارنده نخواهد بود.
می بایست ابطال مدرک مربیگری و یا جلوگیری از حضور در کلاس ارتقا مربیگری و حتی سلب فعالیت مدیریت ورزشی هر فرد ناهنجار وقانون شکن در دستور کار قرارگیرد ،شاید بتواند از ادامه این بدرفتاری های موجود در فوتبال استان قم جلوگیری نماید.
لذا از طرف کانون مربیان فوتبال وفوتسال استان قم لازم می دانیم ضمن محکوم کردن این اعمال خلاف شئونات اخلاقی و ارزش های انسانی اسلامی که لازمه شخصیت یک معلم و مربی است.
چراکه صلاحیت‌ها و شایستگی‌های یک مربی ورزشی شامل دانش فنی و تخصصی در رشته ورزشی مربوطه، تجربه کاری عملی قابل توجه، توانایی برنامه‌ریزی و مدیریت موثر تمرینات و مسابقات توانایی، تشخیص نیازهای فیزیکی و روانشناختی و مدیریت استرس‌ها و مشکلات روززمره تیم می‌باشد .همچنین اخلاق حرفه‌ای، انگیزه بخشی قدرت تحليل و توانایی حل مسائل نیز بخشی از شایستگی‌های اساسی یک مربی ورزشی محسوب می‌شوند.
مسئولین و متولیان از مدیریت کلان و نهادهای حراستی ونظارتی تا دبیران و مسئول کمیته انضباطی وآموزش باید در انتخاب مربیان فوتبال پایه که سازندگان بنای اولیه شخصیت های فرزندان خردسال خانواده ها دقت نظر کافی داشته باشند.
در پایان از مسولین ومتولیان ورزش استان بویژه نهادهای نظارتی آنها برای پاک کردن این کژیها و نابسامانیها کمک می خواهیم با ورود جدی تر به این موضوع و برخورد قاطع و عبرت آموز با مربیان متخلف دیگر شاهد این رفتارها و بداخلاقی های تاسف بار در محیط مقدس ورزش بویژه در رفتار مربیان و البته نسل آینده ساز ورزش استان نباشیم .
کانون‌ مربیان فوتبال وفوتسال استان قم

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/gdsp

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا