ورزش

برای موفقیت سخت های زیادی کشیدم

قاسم رجبی پیشکسوت شنای قم؛

ندای قم /گفت و گو /رضا ملکی ؛مردان آبهای آرام شخصیتی متفاوت از ورزشکاران دیگر رشته ها دارند. آرامشی که آب به آنها میدهد و طراوتی که بدنشان از سائیده شدن به آبهای آرام کسب می کند امتیار ویژه ای را برای ورزشکاران این این رشته در بر می گیرد.ظاهر آرام و خلق وخوئی شایسته در وجودشان دیده می شود و این امتیاز بزرگی است که مردان و زنان شنا از آن بهره مند هستند.
خیلی وقت بود که با شنا فاصله گرفته بودیم.سروصدائی از این ورزش زیبا به گوش نمی رسید. شنای قم در تک ستاره های سالیان گذشته و حال روزگار خود را به آرامی طی میکند و برای اینکه ورزش زیبای شنا هم مورد توجه صفحه ورزشی ایمان قرار گیرد به دیدار یکی از قدیمی های این رشته رفتیم که گذشته ای پر جنب وجوش دارد و مدیری موفق در کسب و کار امروز معرفی می گردد نامش قاسم و با فامیل رجبی همچنان سرحال و قبراق در تلاش هست او متولد و زاده تهران هست.
آموزش شنا را در تهران و استادیوم شهید شیرودی آموخته و با شرایط کاری پدر به قم مراجعت نموده و سالهاست که درقم به ورزش و کسب و کار مشغول است. او می گوید موجودیت شنای قم در گذشته در استخراستادیوم غروری ( تختی ) و پارک خلاصه می شد این دو استخر روباز بودند و امکاناتی برای شنا در قم موجود نبود.
مجموعه 7 تیر و نیک اندیش تحولی در شنای قم بوجود آوردند.واترپلو راه اندازی شدو بچه های آن دوران زیر نظر اساتید خوبی چون استاد محمدی،سید مهدی حسینی و کوره پزان توانستند اولین حضور خود را در مسابقات قهرمانی کشور تجربه کنند .
در آن زمان آغاز شکوفایی شنای من در قم بود نفرات برجسته ای که بزرگتر شنای قم بودند تلاش بسیاری داشتند که شنای قم در سطح ایران مطرح گردد اما امکانات بسیار کم اجازه حضوری پر فروغ را به نوجوانان و قمی در میادین نمی داد.
در سال 85 اولین حضور خود را در مسابقات کشوری که در مازندران و در دریا انجام میشد تجربه کردم شنای استقامتی توان بسیار بالای را طلب می نمود.خوشبختانه توانستم در میان نفرات مطرح این مسابقات قرار گیرم ،تمرینات آن زمان در قم تفاوتی آشکار با پایتخت نشینان و مراکز استانی بزرگ ایران داشت.
سعید سالاری ریاست پرتلاش وقت شنای قم زحمات بسیاری را کشید تا شنای قم هم بتواند در کشور مطرح گردد.تک ستاره ها آمدند مدالی گرفتند و رفتند اما تداوم قهرمانی و معرفی چهره ها در سطح کشور مسیر خوبی را طی نکرد.
با اینکه از شنای قم فاصله گرفته ام اما شنیده ام که قم درشنا ملی پوش دارد وبسیار خرسندم از این موضوع که بالاخره تلاش بزرگان این رشته نتیجه داد تا قم هم در این رشته ملی پوش داشته باشد.
قاسم رجبی به پایان صحبتهای خود میرسد و می گوید امکانات قدیم با امکانات امروزی قابل مقایسه نیست برای اینکه بتوانیم شنا کنیم سختی های زیادی می کشیدیم.استخر نبود و کار تمرینی هم در ساعاتی دنبال م یشد که شرایط خانواده ها جهت سپردن فرزندانشان در آن تایم مقدور نبود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/wk9u

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا