ورزشویژه

اصغر فولاد؛ فوتسالیستی توانمند و مدیری حاذق

با سیم خاردار خط دفاعی فوتبال قم؛

ندای قم / گفت وگو / رضا ملکی ؛گذر به 56 سال قبل و عبور از خاطرات باشکوه گذشته در محرومترین منطقه مسکونی شهر که به نام زند آباد و 45 متری کشاورز معروف بود زادگاه پسر برومندی است که با نام اصغر در سال 1347 زمینی شدنش را با لبخند پرشکوه استاد مرحوم اردوخان پدر گرانقدرش جشن گرفت.
پدربه شغل شریف دامداری مشغول بود و اصغر از همان ابتدا باتوجه به فیزیک خوب بدنی از دیگر برو بچه های محل بزرگتر دیده می شد و همواره عنوان کاپیتانی در زمینهای خاکی فوتبال به نام او ثبت می گردید.
مدرسه فرج آبادکلها،مدرسه راهنمائی شیرخوارگاه و دبیرستان کاشانی مسیر تحصیلی اصغر بود که در کنار آن فوتبال که در رگ و خونش جریان داشت او را به تیم خوب استقلال وصل کرد.سال 1366درسن 19 سالگی به این تیم پیوست ،درآن زمان مرحوم محمد خوش دل مدیریت تیم استقلال را به عهده داشت.
اصغر به سرعت در پیشانی خط دفاع استقلال جای خود را باز کرد و با بازیهای خوبش استقلال توانست در آن سال به دسته اول فوتبال قم صعود نماید بازیهای درخشان او اصغر را به سیم خاردار فوتبال باشگاهی قم معروف کرد که عبور از وی توسط مهاجمان به سختی ممکن بود.
رفتن به سربازی و بازگشت از خدمت او را به تیم خوب هنگ وصل کرد.استاد ابوالفضل رسولی مربی این تیم توانمند و سختکوش بود.اصغر 4 سال در این تیم بود و بازیهای بسیار خوب و شایسته ای را از خود در مستطیل سبز برجای گذاشت.
وصل شدن او به فوتسال و تاسیس تیم خوب کشاورز باعث شد تا او درکنار بازیهای خوب در سالن ،مدیریت این تیم را به مدت 15 سال برعهده داشته باشد و بارها در مسابقات جام رمضان قم و ساوه با مقام های ارزنده توانست خاطرات شکوهمندی رادر طول حضور شایسته خود در فوتسال برجای گذارد.
بارسیدن به مرز بازنشستگی تیم پیشکسوتان استقلال با همکاری وی و بزرگان قدیمی این تیم چون دکتر قدرت الله باقری شکل جدی به خود گرفت و الان پانزده سال است که اصغر فولاد در کنار قدیمی های سرافراز تیم خوب استقلال قرار دارد و دو قهرمانی این تیم در مسابقات کهن کسوتان فوتبال قم حکایت از انسجام، رفاقت ، مودت و یکپارچگی تیم استقلال دراین مسابقات دارد.
سیمای خنده رو،قلبی آرام،ظاهری مهربان و وجودش سراسر خدمت به مردم است.او در سنگر مدیریت شعبه های مختلف بانک ملی و اکنون بعنوان مدیری که شعب بانک ملی در منطقه دو قم مشغول به خدمت است.
مدیری حاذق و توانا که فوتبالیها از لطف بزرگ او در مشکلات بسیارشان در پرداخت وام و مشکلات بانکی بهره مند هستند.
انسانی خیر،خوش فکر درکنار 3 فرزند برومند دخترش و نوه گلش به نام کوروش 2 ساله همه زندگی او را تشکیل میدهند.
همسر گرانقدر و فداکارش نیز همگام با او با فداکاری بار سنگین زندگی را به دوش کشید تا اصغر فولاد بایک زندگی خوب،ساده و بی آلایش زبانزد دوستان گردد.
سرویس ورزشی روزنامه ایمان برای اصغر فولاد که از مردان دوست داشتنی مستطیل سبز قم بوده آرزوی بهروزی و سلامتی و شادکامی ادامه مسیر زندگی پر افتخارش دارد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/6ltk

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا