ورزشویژه

پیشکسوت یعنی احترام ، یکدلی و رفاقت

به مناسبت اتفاقات بازی پیشکسوتان صنعت نفت واستقلال؛

ندای قم /یادداشت/ رضا ملکی ؛کار خوب و پسندیده هیئت فوتبال را می‌ستاییم که بار دیگر باعث گردید تا موسپیدان دوست داشتنی فوتبال قم پا به توپ شوند با احساس این اینکه هنوز می‌توانند در میدان حاضر بوده و رقابت کنند انرژی خاصی را در ایام کهن کسوتی در خود مشاهده نمایند.
بارها نوشته‌ایم و گفته ایم که هدف از برگزاری این مسابقات که عزیزانی ۶۸ ساله را نیز به رقابت با رقبا می‌کشاند. دوستی، رفاقت، مودت، یکدلی و حس احترام به یکدیگر می باشد تا جوانان بدانند که بزرگان فوتبالی شهرشان در کنار رقابت، رفاقت را نیز در دستور کار خود داشته‌اند و تاکنون با واژه‌ای به نام احترام در کنار یکدیگر سال‌ها را پشت سر گذاشته‌اند.
در چند بازی سپری شده شاهد چند برخورد ناسالم میان بازیکنان و اعتراضات به داوران مسابقه بودیم.در حساس‌ترین مسابقه هفته سوم که فینال رقابت‌ها به نوعی محسوب می‌شد ۴۷ نفر مسافر یاران صنعت نفت با کوله باری از افتخارات گذشته فوتبال قم و تیم خوب استقلال قهرمان دو ساله پیشکسوتان ولایت دچار تنش شد ما را برآن داشت تا چند کلمه‌ای در این باب بنویسیم تا مجدداً متذکراین موضوع شویم که هدف از برگزاری این مسابقات یکدلی و همدلی خانواده بزرگ فوتبال قم دراین مسابقات می‌باشد.
بعد ازبه ثمر رسیدن گل استقلال به صنعت نفت بازیکن خوزستانی تیم استقلال رو به نیمکت تیم صنعت نفت در حالی که مربی بزرگی چون استاد رضا دلکش رهبری آن را به عهده داشت و خود به عنوان اسطوره اخلاق و نماد معنوی ورزش قم محسوب می‌شود حرکتی انجام داد که زیبنده نبود و تا حدودی دل‌ها را به درد آورد.
این بازیکن خوب خوزستانی فوتبال ما که در مکتب تیم راه آهن با هدایت استاد منصورخلیفی که خود از بزرگان اخلاق مدار و ورزش قم بوده و هست و جواد پورنجاتی و غلام پیشگو در سنگر مدیریت این تیم پرورش یافته بود علامت تعجب را به دیدگان دوستداران حاضر در ورزشگاه شهید حیدریان آورد.
به گمان نگارنده یک لحظه احساسی و خارج از کنترل در حرکت این بازیکن خوب دیده شد که شاید برای بسیاری از فوتبالیست‌ها در دوران فوتبالی خود به وجود آمده باشد اما آنچه مسلم است اینکه با شناختی که نگارنده از این فوتبالیست خوب و دوست داشتنی در طول سال‌ها حضور در فوتبال قم سراغ دارم مسیر پیش رو فوتبالش با تیم استقلال با اتفاقات خوب و اخلاقی دنبال خواهد شد چرا که او درمکتب کسانی تعلیم دیده ریشه‌دار بوده‌اند و تمامی وجود خود را مصروف پرورش نسل جوانی نموده‌اند که اخلاق حرف اول را در آن در مستطیل سبز زده است.
امیدواریم در مسیر رو به جلوی فوتبال کهن کسوتان شاهد حرکت‌های انسانی و اخلاقی از سوی بازیکنان نسبت به هم باشیم و از بودن کنار هم لذت ببریم انشاالله.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/vbyf

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا