ورزش

درخشش ورزشکاران سپاه قم درسطح استانی و ملی

درگفتگو با «سرگرد کوهی»مسئول ورزش سپاه استان قم عنوان شد؛

ندای قم / گفت و گو / رضا ملکی :
ورزش سپاه از دیرباز درکنار سایرهیاتهای ورزشی توانسته افتخار آفرین ظاهر شود وتلفیق ورزش بسیج وسپاه وقهرمانان برومند این ارگان مقدس در رشته های مختلف دربدنه تیمهای ملی موجب عزت وآبرومندی نام مفدس ایران درعرصه های جهانی شده اند .مدتها بود که ورزش درسپاه قم چراغ خاموش حرکت کرده واین همه افتخار درنزد ورزشکاران برومند سپاه در هیاتهای مختلف ورزشی انعکاسی رسانه ای نداشت واز این بابت این عزیزان مظلوم واقع شدند.
برآن شدم تا به دفتر کارسرگرد کوهی مسئول کوشا وتوانمند ورزش سپاه امام علی ابن ابیطالب استان قم رفته تا با وی وگفتگوی وی داشته باشم تا گوشه ای از درخشش و افتخارات ورزشکاران سپاه قم اعم از کادر و وظیفه را در مسابقات مختلف ورزشی در سطح استان و کشور را به اطلاع خوانندگان عزیز برسانیم.
آغاز فعالیت سرگرد کوهی دربخش ورزش سپاه قم
سرهنگ کوهی متولد 1362 واز ورزشکاران خوب شنای قم بوده و ازاستاد سالاری را بعنوان مربی ورزش واخلاق خود یاد می برد.درشنا وغریق نجات دارای کارت مربی گری درجه یک میباشد ودرآبهای آرام روزگار خود را در ورزش سپری کرده است.
وی در سال 98 سکان هدایت ورزش سپاه را از دستان پرصلابت استاد یوسف حسنی که سالها دربدنه ورزش سپاه منشا خدمات شایسته بود تحویل میگرد واز آن سال بصورت جدی فعالیت خود را در ورزش سپاه آغاز می نماید.
فعال نمودن 28 هیات ورزشی
سرگرد کوهی ابتدا به رسم وادب وجوانمردی از زحمات شایسته استاد یوسف حسنی مسئول سابق ورزش سپاه یاد می نماید.او می گوید درشروع کار لازم دیدم که با دراختیار گرفتن ورزشکاران باتجربه که دربدنه سپاه مشغول به فعالیت هستند هیاتهای ورزشی سپاه را فعال نمایم ودراین راستا موفق شدیم تا 28 هیات ورزشی را راه اندازی نمائیم.
باتوجه به شرایط بسیار مطلوب اطراف کوه نمک کمیته ورزشهای هوایی سپاه را راه اندازی کردیم که برای اولین باز دراستان قم انجام میگیرد.ورزش هوگام که زیرمجموعه ورزشهای سه گانه وپنج گانه است باتوجه به بهره مندی از دریاچه جوان را توانستیم فعال نمائیم.این دو رشته جدید می تواند جذابیتهای بسیاری را برای مردم شریف قم دربرداشته باشد.
عناوین کسب شده توسط ورزشکاران سپاه درکشور
در رشته های رزمی،دومیدانی و کشتی درکشور عالی بودیم.تکواندو،کارته با فعالیت شایان خود نقش به سزائی درکسب مقامهای با ارزش درکشور برای ما داشته اند.دربدنه هیات کاراته از وجود استاد حیدری وتکواندو از استاد علیخانی که از بزرگان این رشته محسوب میشوند استفاده کرده ایم.رشته دو ومیدانی را به استاد اسحاقی سپردیم که سابقه مربی گری تیم ملی نوجوانان کشور را دارد.
مصطفی میرزابابایی که از بازیکنان سابق تیم ملی دانشجویان کشور بوده به سمت رئیس فوتبال حرکتهای خوبی را آغاز نموده است.استاد فرج اللهی در جودو فعالیت شایانی داشته وامید داریم با رفاق انجام گردیده در نزد مسئولان هیاتهای ورزشی سپاه بتوانیم حرفهائی برای گفتن در ورش کشور داشته باشیم
حمایت سردار موحد فرمانده سپاه قم از ورزش
سردار موحد تنها کسی است که عاشقانه به ورزش عشق می ورزد ودرتمامی موارد با دستورات وتوصیه های خود را درمسیر و راه درست قرار داده اند.بودن چنین فرماندهان بزرگی که ورزش را بعنوان یک پدیده اجتماعی وپرورش نسل جوان می بینند خود می تواند نعمت باشد.
باوجود همه سختیها ومشکلات مالی توانسته ایم با محبتهای سردار از امکانات بسیار خوبی در زمینه مالی وامکانات وتجهیزات ورزشی بهره مند شویم واز این بابت بدنه ورزش سپاه مرهون لطف فرمانده محبوب خود سردار موحد هستند.
هماهنگی وتعامل با ارگانهای مختلف برای پیشبرد ورزش قم
هماهنگی وتعامل بسیار خوبی با ارگانهای مختلف داریم.دکتر سانی خانی که خود از بدنه سپاه به سمت مدیر کلی ورزش قم رسیدند هماهنگی شایسته ای درخصوص امکانات موجود ورزشی با سپاه دارند.همچنین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری هم دربرگزاری کلیه مسابقات استانی وکشوری باما همگام میباشد.
امکانات ورزشی سپاه در خدمت مردم قم
25 سالن ورزشی سپاه و2 استخر درخدمت مردم شریف قم میباشد وفعالیتهای ورزشی درسطح استان توسط ورزشکاران با هماهنگی سپاه به خوبی صورت میگ یرد.20 خط تیراندازی درسالن تیراندازی امکانات بسیار خوبی را برای ورزشکاران این رشته در استان تعریف می کند.
سرگرد کوهی در پایان صحبتهای خود ضمن تشکر از مسئولان روزنامه وزین ایمان که نگاه ویژه به توسعه ورزش و معرفی ورزشکاران و پیشکسوتان دارند گفت : امیدوارم با همکاری همه عاشقان واقعی ورزش در سطوح مختلف بتوانیم چرخ ورزش استان قم را همواره درحرکت و پیشرفت نگاه داریم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/7jqy

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا