اجتماعیورزش

تجلی خاطرات باشکوه 40 ساله درسکوهای سیمانی استادیوم پیرتختی

عیادت از پیشکسوت قدیمی فوتبال قم-حاج محمد دستجردی؛

ندای قم / گزارش رضا ملکی

به گذشته های فوتبال قم می روم سالهای قبل از انقلاب را مرور می نمایم .چمن طبیعی استادیوم تختی(غروی سابق)محل اجتماع خیل تماشاگران مشتاقی بود که از آغازین ساعت شروع مسابقات سکوهای سیمانی استادیوم تختی را در اشغال خود می دیدند.

درمیان جوش وخروش به یادماندنی نام دوعزیز همیشه برآسمان فوتبال قم نقش آفرینی میکرد.حضورمدام وعاشقانه آنها درسکوهای ورزشگاه و تشویق تیم محبوب خود صنعت نفت که درآن زمان به همراه تیم پرسپولیس(سهیل) در فوتبال قم آقایی می کردند هنوز دریاد وخاطر عزیزان فوتبالی گذشته ولایت باقیست.

این دوتن سید بزرگواری بود که سالهاست به آسمان آبی سفر کرده ودومی حاج محمد دستجردی بود که عاشقانه وباهمه وجود درمستطیل سبز،زمینهای خاکی وهمه جا درکنار فوتبالیستهای قدیمی خصوصا تیم صنعت نفت وراه آهن بود.استاد حاج محمد دستجردی که از معماران باتجربه وخوش سلیقه قم محسوب می باشدو  باعشقی مثال زدنی بسیاری از فوتبالیستهای دهه 60 قم را صاحب خانه کرد.

او آنقدر عاشق بودکه انگار برای فرزند خود مشغول ساختن خانه است سالها گذشت واستاد دستجردی دراثر حادثه سکته مغزی جوش وخروش گذشته اش  را از دست داد وضایعه اتفاق افتاده بر بینایی او اثر گذاشت تا استاد خانه نشین شود.استاد رضا دلکش چهره خوشنام واخلاق مدار فوتبال قم که همواره درکارهای خیر پیشقدم است این بار با حضور جمعی از فوتبالیستهای قدیمی تیم صنعت نفت به عیادت استاد دستجردی رفت.

دیدن چهره استاد ومرور خاطرات گذشته دردی جانگاه را برای ما همراه داشت.استادرا همیشه پرجنب وجوش وبا لبخندهای ویژه دیده بودیم واین بار دیدن عکس دوعزیزی که درکنارش بودند واکنون به دیارباقی شتافته بودند بیش از بیش خاطر ما را رنجاند.

همسرگرانقدر و فرزند برومند استاد چندسال قبل به دیدار معشوق رفتند تا استاد تنها در کنج منزل به یاد خاطرات باشکوه گذشته باشد.ناصر دستجردی فرزند نیک استاد که خود از فوتبالیستهای بسیار خوب وتکنیکی فوتبال قم بود زحمت پذیرایی از دوستان را  برعهده داشت.استاد از فرزند خود به نیکی یادکرد وگفت که او برایش همه کاری می کند واز او راضی است.

گفتن چند خاطره شیرین گذشته از اساتید قدیمی فوتبال قم استاد بخشا واستاد لاجوردی لبخند شادی را برلبان او آورد ودر پایان بدرقه ای گرم از جانب مرد عاشق سکوهای ورزشگاه تختی از ما انجام پذیرفت تا یاد آور این جمله باشیم که می بایست به دیدار کهن کسوتان رفت و از احوال آنها با خبر بود بویژه  آنهایی  که دربستر بیماری هستند.

 

آوردن لبخند شادی برلبان این عزیزان یعنی رضایتمندی خداوند تبارک وتعالی امیدداریم که جامعه پاک ورزش قم خصوصا کهن کسوتان سایه سرشان به سر ورزش قم مستدام باشد و ورزش ولایت بتواند همچنان از وجودشان بهره مند شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/81t1

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا