ورزش

تجلیل 18 دختر برتر استان قم در جشنواره شمیم ریحان

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم خبرداد:

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم از تجلیل از ۱۸ دختر برتر این استان در حوزه‌های مختلف در قالب جشنواره شمیم ریحان خبر داد.

به گزارش ندای قم ، روح الله مقدم روز یکشنبه در نشست خبری برگزاری هفتمین دوره جشنواره شمیم ریحان و تجلیل از دختران برتر استان قم ابراز کرد: این افراد برگزیده در حوزه‌هایی از جمله حوزه قرآنی، رسانه ای، فرهنگی ، عفاف و حجاب، فضای مجازی ،‌جهاد تبیین، هنری، ورزشی ، دانشجویی و بسیج فعال هستند.

وی با بیان این که جشنواره شمیم ریحان در استان قم از سال ۹۶ برگزار شده‌است گفت: در برگزاری این جشنوراه از حمایت اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری هم چنین همراهی دستگاه‌های اجرایی استان برخوردار هستیم و امسال در دولت سیزدهم بهترین حمایت و پشتیبانی را شاهدیم.

وی با بیان این که ۲۳۰ هزار نفر جمعیت بانوان جوان قم است گفت: معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان از این طیف از جامعه صرفا با حمایت از طریق سمن‌ها می‌تواند اقدام کند که اکنون از ۵۷ سمن فعال استان تنها دبیری چهار سمن بر عهده بانوان است.

مقدم با بیان این که جشنواره شمیم ریحان در روز میلاد کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‌شود فرآیند داوری جشنواره را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: امسال ۱۴ دستگاه متولی تعیین شد که با توجه به اشراف کاملی که دارند اسامی ۱۸ دختر نمونه را به دبیرخانه جشنواره اعلام می‌نمایند،‌ ضمن این که کل مخاطب جشنواره امسال، یک‌هزار و ۷۰۰ نفر است که ۴۸۰ نفر آنان سال گذشته ثبت نام خود را انجام داده‌بودند.

وی با اشاره به این که در ۶ دوره گذشته، ۱۰۷ نفر از دختران قمی در قالب جشنواره شمیم ریحان تجلیل شدند گفت: ششم اردیبهشت زمان پایان ثبت نام جشنواره است و دستگاه های همکار تا ۱۰ اردیبهشت اسامی برگزیدگان را به دبیرخانه جشنواره ارسال خواهند کرد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم در ادامه به بیان این که الگو سازی دختر موفق از سیره اهل‌بیت(ع) از اهداف برگزاری جشنواره شمیم ریحان است گفت: در سال آینده سعی بر آن داریم که جشنواره را به صورت منطقه‌ای با حضور پنج تا ۶ استان با مدیریت قم برگزار کنیم که شبکه‌های ارتباطی بین دختران قم با دختران استان‌های دیگر شکل گیرد.

وی زمان برگزاری اختتامیه جشنواره را ۲۰ اردیبهشت ماه امسال عنوان کرد و افزود: دارا بودن سن ۱۶ تا ۲۹ سال، سکونت در استان قم و پرچمدار بودن حجاب فاطمی از شرایط شرکت در جشنواره است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/r0p9

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا