ورزشویژه

تجلیل از ورزشکاران مدال آورنابینا و کم بینا وخیرین ورزش استان قم

با حضورآیت الله حسینی بوشهری صورت گرفت ؛

گزارش / ندای قم / رضا ملکی ؛به همت هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان قم طی در مراسمی با حضورآیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ،استاندار قم ، از ورزشکاران نابینا و کم بینا مدال آور استان قم تجلیل شد.
به گزارش خبرنگارندای قم ، پیش از ظهرروزجمعه در آستانه 24 مهرماه روزعصای سفید طی در مراسمی با حضورآیت الله حسینی بوشهری ،استاندار قم، حجت الاسلام ذوالنوری نماینده مردم قم ، مظلومی رییس فدراسیون هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان ،مشاور امورایثارگران استانداری، مدیران کل ورزش و جوانان و بهزیستی استان قم و معاونین ،معاون امور اجتماعی و زائران استانداری، مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قم ، جمعی از خیرین و ورزشکاران نابینا و کم بینا و خانواده آنها در تالار امیران از ورزشکاران نابینا و کم بینا مدال آور استان قم وخیرین حوزه ورزش تجلیل شد وصحنه های زیبا و به یادماندنی د تاریخ ورزش قم به ثبت رسید.
شرایط زندگی مناسب برای نابینایان و کم بینایان فراهم شود
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دراین مراسم گفت : نام گذاری روز 24 مهرماه هر سال بعنوان روزعصای سفید در واقع به این منظور بوده است تامسئولان و آحاد جامعه با مشاهده نماد عصای سفید ، بیشتربه رفع مشکلات نابینایان و کم بینایان توجه نمایند ودر جهت رفع مشکلات آنها گام بردارند شرایط را برای زندگی بهتر، عبور و مرور و غیره فراهم نمایند.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری اظهارداشت: ممکن فردی نابینا و کم بیناباشد ولی این نابینایی و کم بینایی به آن فرد لطمه ای وارد نکند چرا که ممکن است یک فرد نابینا وکم بینا به به موففیت ها و جایگاههای دست یابد که افراد به ظاهر بی نقص هرگز نتوانند به این مراحل پیشرفت برسندبعنوان نمونه رودکی شاعر برجسته ایرانی نابینا بود ولی با اشعار خود بعنوان یک شاعر برجسته شناخته می شود.
وی بابیان اینکه ملاک اسلام از بینایی داشتن عقل ،بصیرت و آگاهی است افزود : بینایی حقیقی دیدن با چشم ظاهری نیست بلکه به داشتن عقل ،بصیریت و آگاهی افراد است نه بینایی ظاهر،ونابینا واقعی کسی است که از این شاخص ها بی بهره است.
نائب رییس مجلس خبرگان رهبری افزود:ابوبصیر نابینا بودولی روایات متعددی از امام باقر(ع) وامام صادق (ع) و امام کاظم (ع) نقل نموده است که امروزمورد استناد مراجع و علما می باشد.
آیت الله حسینی بوشهری بابیان اینکه داشتن بینایی نعمت است ولی نداشتن آن نقصان نیست چرا که خداوند برآن فرد رحمت ارزانی می دارد و باتلاش و کوشش خود استعدادهای دیگرآنها شکوفا می شود گفت: از استاندارمحترم ، خیرین و دیگر مسئولان مرتبط تقاضا دارم در جهت رفع مشکلات این عزیزان ازجمله مشکل مسکن، اشتغال ومعیشت گام بردارند چرا هرگونه کمک به این قشر اجر وثواب اخروی دارد.
وی در پایان بیان داشت: پیامبر (ص) می فرماید: اگر شخصی جهت سهولت در تردد فرد نابینا و کم بینایی 40 گام بردارد خداوند گناهان گذشته او را می بخشد.
تاکید بررفع مشکلات نابینایان وکم بینایان
نائب رییس مجلس شورای اسلامی نیزدرمراسم با تاکید بررفع مشکلات نابینایان وکم بینایان گفت:اقدامات خوبی تاکنون درجهت کمک به رفع مشکلات روشندلان و کم بینایان انجام شده است ولی کافی نیست .
ححت الاسلام ذوالنوری افزود: مجلس به جددنبال کاهش مشکلات این قشر می باشد و از هیچ کوششی دراین خصوص دریغ نخواهد کرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در برنامه هفتم توسعه کشور نیز برنامه های خوبی در جهت کمک به جامعه معلولان به لحاظ مسکن، اشتغال و معیشت درنظرگرفته شده است که با تحقق آن مشکلات آنها کاهش خواهد یافت.
وی بابیان اینکه معلولیت ممنوعیت نیست گفت :باید از همه ظرفیت ها برای شکوفایی استعدادهای روشندلان و دیگر معلولان در عرصه های مختلف بویژه حوزه ورزش استفاده شود تا شاهد درخشش آنها در حوزه های مختلف باشیم.
نابینایان وکم بینایان قم ورزشگاه تخصصی ندارند
رئیس هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان قم در این مراسم گفت: این ورزشکاران در قالب انفرادی و تیمی در رقابت‌های مختلف ملی و بین المللی توانسته اند در رشته‌های بولینگ، پرتاب دیسک و پاراکاراته مدال‌های رنگارنگ را از آن خود کنند.
مهدی رضایی افزود: در تلاش هستیم ورزشکاران نابینا و کم بینای استان را در رشته‌های دیگر حمایت و زمینه مدال آوری آن‌ها در مسابقات ملی و بین المللی را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: نبود امکانات، مشکلات مالی و فقدان ورزشگاه اختصاصی از مهمترین مشکلات این ورزشکاران است که رفع این معضلات نیازمند توجه و عزم جدی مسوولان مربوطه است.
به گفته وی هزینه ایاب و ذهاب برخی از ورزشکاران نابینا و کم بینا به دلیل شرایط خاص فیزیکی آنها گاهی به ۲۰۰ میلیون ریال در ماه هم می رسد.
وی خبر داد که در ارزیابی عملکرد سال گذشته، هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قم در رتبه سه هیات‌های سراسر کشور قرار گرفت.
رییس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قم ادامه داد: در سال گذشته از استان قم عصمت براتی در پاراکاراته نایب قهرمان کشور شد و زهرا توسلی نیز در پرتاب دیسک رتبه سوم را از آن خود کرد.به گفته این مقام مسوول زهرا حیدری نیز در دو ۸۰۰ متر نایب قهرمانی کشور را کسب کرد.
وی ادامه داد: امسال هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قم با جذب ۲ بازیکن ملی پوش در رشته گلبال مدعی قهرمانی است.
رضایی به وجود مشکلات مالی هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قم اشاره و بیان کرد: مشکلات مالی و کمبود اعتبارات مانعی بزرگ در توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در بین نابینایان و کم بینایان این استان است.
وی خواستار توجه بیشتر مسوولان و خیران به مسایل و مشکلات ورزش روشندلان شد و افزود: بخشی از شهروندان جامعه را کم بینایان و نابینایان تشکیل می‌دهند که همانند سایر اقشار برای تامین سلامتی و داشتن نشاط اجتماعی به ورزش نیاز دارند.
رییس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان قم تاکید کرد: تامین نیازها و پاسخگویی به انتظارات آنان در این زمینه، افزایش روحیه این قشر را به همراه دارد.
در پایان از ورزشکاران نابینا و کم بینا مدال آوراستان قم وخیرین حوزه ورزش با اهدا لوح و هدایایی تجلیل بعمل آمد
لازم به ذکراست :در حال حاضر یکصد ورزشکار زیر نظر هیئت ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان قم فعالیت می‌کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/lzet

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا