ورزشویژه

برگزاری مسابقات در تمام رده هابا یک زمین شبیه معجزه است

دبیر هیئت فوتبال شهرستان قم در گفت وگو با «ندای قم»؛

ندای قم / گفت وگو/ رضا ملکی؛علی پنجه باشی از ۴۰ سال قبل می شناسم ،مرد تکنیکی سالهای گذشته فوتبال قم با تحصیلات عالیه در مسیر مدیریت ورزش نیز کاردان و پرتلاش ظاهر شد تا در قامت دبیر هیئت شهرستان ،برنامه‌ریزی مسابقات فوتبال قم در دفتر کارش در هیئت فوتبال استان قم به سوالات ما پاسخ دهد.
فوتبال قم پراستعدادباامکانات ناچیز
صحبت‌های علی پنجه باشی با آهی جان سوز از ته دل آغاز می‌شود او می‌گوید خودتان بیش از ۴۰ سال است که در فوتبال حضوری مداوم دارید آیا امکانات استان قم را می‌توان با استان‌های همجواری چون تهران البرز مرکزی اصفهان همدان مقایسه کرد به هیچ وجه ما قابل رقابت با آنها نیستیم.
شما ببینید برای برگزاری مسابقات رده‌های مختلف با چه سختی روبرو بودیم وضعیت زمین تختی که معلوم بود و ما مجبور بودیم از تنها زمین فوتبال شهرقم یعنی استادیوم شهید حیدریان استفاده نماییم.
حجم برگزاری مسابقات و تعدد دیدارها صفحه تقویم مسابقات را برای ما غی ممکن می‌نمود اما با خواست پروردگار یگانه و همت همه تلاشگران عرصه فوتبال توانستیم چیزی شبیه به معجزه را رقم زنیم و اکنون می بینید که بسیاری از مسابقات ما به اتمام رسیده و قهرمان آن مشخص شده تا برنامه‌ریزی بهتری برای فصل پیش رو داشته باشیم.
در برگزاری این مسابقات دیدید که چه استعدادهای شکوفایی داریم اما ابزار لازم را برای رسیدن آنها به مسیر پیشرفت نداریم تنها برگزاری مسابقات کافی نیست.می بایست چاره‌اندیشی کرد و برای رسیدن این بچه‌ها به نقطه‌های اوج تلاش نماییم.
از قافله فوتبال کشور عقب هستیم
پنجه باشی با اشاره به حضور بازیکنان دوست داشتنی قمی که در لیگ‌های برتر دست اول و جوانان و نوجوانان کشوری توپ می زنند گفت :باشرایط فعلی از قافله فوتبال ایران عقب هستیم سطح آموزش فنی مربیان ما در مدارس فوتبال آن چیزی نیست که از دل آن بازیکن مستعد کشوری صید گردد و به همین رو می بینید که فوتبال قم در رده‌های پایه در کشور هیچ بازیکنی ندارد و این باعث تاسف است.
پنجه باشی به تلاش‌های هیئت فوتبال و شخص دکتر باقری برای ارتقاء سطح علمی اشاره کرد و گفت :بارها شاهد بودم دکتر باقری که از اساتید بزرگ علم ورزش در دانشگاه هستند با برگزاری کلاس‌های توجیهی مربیان قمی را با آخرین یافته های در دنیای فوتبال در علم مربیگری آشنا نموده اند اما این به شرطی است که مربیان ما درصدد رشد فنی و ارتقاء سطح دانش خود باشند که امیدوارم چنین اتفاقی ممکن گردد.
علی پنجه باشی در پایان صحبت‌های خود ضمن تشکر از کلیه عوامل برگزاری مسابقات اعم از کمیته داوران پزشکی، کادر برگزاری مسابقات، گلبابا مسئول هدایت کننده امور مسابقات خاطرنشان ساخت :انشاالله فصل آینده با رویکردی جدیدتر بتوانیم جهت ارتقاء سطح فنی مسابقات تلاش نماییم که در این بین کمک همه اهالی فهیم فوتبالی قم را خواستاریم.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/mgdg

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا