ورزشویژه

بدعت جدید درورزش قم درسکوت متولی!

ثبت قیمت غیرقابل باورجدید درمزایده اماکن ورزشی درقم؛

ندای قم/محسن عبداللهی؛ اماکن ورزشی جایی برای توسعه وترویج ورزش یا سودجویی!
جای تاسف دارد که اماکن ورزشی که با هدف توسعه وترویج ورزش از جیب مردم وبیت المال هزینه واحداث گردیده با اجرای سیاست های غلطی که از گذشته شروع شده وهمچنان با همان روش های غلط در حال اجراست . اجرای این سیاست نادرست واشتباه بدون هیچگونه بازنگری وآسیب شناسی نه تنها کمکی به توسعه ورزش و توجه به مناطق محروم نکرد، بلکه باعث ویرانی وتخریب مکان های ورزشی و محروم شدن محرومین از ورزش وسرکوب استعدادهای ورزشی بی پول دراین نوع مناطق شد وصرفا باعث انتفاع عده ای سودجو ومنفعت طلب که بویی از ورزش هم نبرده اند گردیده است .
دسته گل جدید متولیان ورزش قم این است که تنها زمین چمن فوتبال منطقه محروم نیروگاه که درحال حاضر قیمت پایه کارشناسی آن فقط ۱۰ میلیون تومان بوده است به قیمت فضایی وغیر قابل باور وغیرکارشناسی با افزایش ۴۰۰ درصدی در قیمت ماهانه به مبلغ ماهی ۴۰ میلیون تومان به یک فرد غیرورزشی وغیر فوتبالی سپرده شده است . سوال اینجا است که این قیمت با چه مدل اقتصادی وورزشی توجبه پذیر است ،این افزایش بی رویه و غیرمنطقی اجاره، مستاجراز چه محل و ازجیب کدام ورزشکار وفوتبال آموز قرارهست پرداخت و تامین گردد .
اگر چنانچه فردی آمد با قیمت غیرمنطقی و خارج از عرف معمول و غیرکارشناسی و با هدف سودحویی قیمت ها را فراتر از نظر خبرگان ومتخصصان حوزه ورزش بنای کج گذاشت وظیفه چه فرد ، یا ارگان و نهادی است که از این بی قانونی جلوگیری نماید .
این بدعت جدید که اخیرا از سالن ۲۰۰۰ نفره ورزشگاه شهید حیدریان با ثبت قیمت ۳۴ میلیونی وافزایش ۲۰۰ درصدی شروع شد و صدایی از اهالی ورزش بلند نشد در کمتر از دوماه دود آن به چشم فوتبال دوستان و مردم منطقه محروم نیروگاه رفت و در ادامه به سایر مکان ها ورشته های ورزشی خواهد رسید .
در این خصوص متولیان ورزش قم نه تنها جلوی این کارغیرکارشناسی را نگرفتند بلکه احتمالا از افزایش بی سابقه در آمدهای خود خرسند شده اند .غافل از اینکه این کارغیر کارشناسی وخارج از ضوابط وچارچوب های معمول بزودی لطمه ای سنگین به پیکره نحیف و بیمار ورزش قم خواهد زد که سال های بعد نتایج آن مشخص خواهد شد .اینجا هست که نقش ووظیفه دستگاهای متولی ونظارتی مشخص خواهد شد که درنگهبانی از سرمایه های اجتماعی چه وظیفه سنگین و مهمی بر عهده دارند .
توقع جامعه ورزش و خصوصا جامعه فوتبال استان قم اولا از متولی ورزش هست که جلوی این بدعت و بی قانونی و کار غیر کارشناسی بایستد واز تکرار آن جلوگیری نماید ، ثانیا در صورت کم توجهی متولیان ورزش استان قم از شخص استاندار محترم و دستگاههای نظارتی انتظار داریم در جهت پیشگیری ازوقوع اینگونه حوادث به وظایف ذاتی وحقوقی خود در دفاع از حقوق شهروندان و جوانان عزیز این شهر مقدس عمل نمایند .

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/j0qw

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا