ویژه

کنترل خشم باید در جامعه نهادینه شود

فرمانده انتظامی استان قم در بازدید از روزنامه ایمان:

فرمانده انتظامی استان قم بابیان اینکه رسانه ها ، نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند گفت: فرهنگ صحه صدر و کنترل خشم باید در جامعه نهادینه شود به طوری که شهروندان بتوانند تسلط بیشتری بر رفتار خود در هنگام بروز حوادث و رویارویی بایکدیگر داشته باشند تا به نزاع و درگیری منجر نشود.
به گزارش ندای قم ،سردار محمدرضا میرحیدری در بازدید از روزنامه ایمان با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی ودیگر شهدای خبرنگار اظهار داشت: ایمان، نام با مسما و درخشانی برای روزنامه است و نشان از جایگاه مقبول به دلیل حسن نیت و نگاه ارزشی تلاش‌گران آن دارد.
میر حیدری افزود:نگاه مادی و یا نگرش جنجالی به کار رسانه، مانع از ماندگاری است و از طریق پایبندی به دین و نظام اسلامی و اخلاق می‌توان ماندگارشد.
تاکید برتوجه به نکات ایمنی و قانونمداری موتورسواران
وی با بیان اینکه خدمت در قم، توفیق بزرگ و افتخار است بیان داشت:مردم شریف قم، توجه ویژه ای به دین و دیانت و اخلاق دارند و همین شان و جایگاه بوده که حضرت معصومه(س) این شهر را برای ماندن انتخاب کرد.
سردار میرحیدری با تقدیر از تلاش روزنامه« ایمان » در انعکاس اخبار پلیس تصری کرد:یکی از مطالبات مهم پلیس، فرهنگ سازی و ارائه هشدارهای لازم به مردم در برابر خطرات و آسیب‌هاست.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم خاطرنشان کرد:از دغدغه‌های مهم، بحث تصادفات به ویژه برای موتورسواران است که خسارات سنگینی را بر جامعه و بیت‌المال تحمیل می‌کند و باید نکات ایمنی و قانون مداری را به مردم در ارتباط با کاهش تصادفات گوشزد کرد.
رسانه ها ، نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند
وی با بیان اینکه پلیس دارای 338 ماموریت در حیطه خدمت رسانی به مردم است گفت:اعتماد مردم به پلیس، یکی از سرمایه‌های مهم در پیشبرد اهداف است و رسانه‌ها در تقویت این نقش و نیز کاهش آسیب های اجتماعی جایگاه مهمی دارند و تاکنون نیز کمک رسان پلیس بودند .
وی اضافه کرد: استان قم درکاهش آمار سرقت درکشور در رتبه دوم قرار دارد و در زمینه کاهش تصادفات نیز وضعیت خوبی داریم.
سردار میرحیدری اظهارداشت:یکی از موضوعات مهمی که نیاز به فرهنگ سازی دارد بحث فوریتهای پلیس برای کاهش تماسهای غیرضروری و غیر مرتبط با 110 است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین توجه به بهداشت روانی و سلامت روانی جامعه در انعکاس اخبار اهمیت زیادی دارد.
میر حیدری تاکید کرد: فرهنگ صحه صدر و کنترل خشم باید در جامعه نهادینه شود به طوری که شهروندان بتوانند تسلط بیشتری بر رفتار خود در هنگام بروز حوادث و رویارویی بایکدیگر داشته باشند تا به نزاع و درگیری منجر نشود.
وی ادامه داد: خانواده ها باید مراقب فرزندان خود در زمینه پیشگیری از آسیب ها باشند.
ضرورت ساماندهی مهاجرت به قم و نظارت بیشتربر تفرجگاهها
روح الله کرمانی قائم مقام مدیر مسئول و سردبیر روزنامه ایمان نیز در ابتدای این دیدار ضمن خیر مقدم به فرماندهی انتظامی استان قم و هیئت همراه ، با اشاره به اهمیت ضرورت ساماندهی مهاجرت به قم و نظارت بر تفرجگاهها اظهار داشت:در این راستا تعامل نهادهای فرهنگی با پلیس و رسانه و ساماندهی وضعیت مهاجرت به قم و نظارت بیشتر بر تفرجگاهها نیز از جمله مطالبات مهم در مقابله با آسیبهاست.
وی افزود: روزنامه ایمان بعنوان نخستین روزنامه استان قم با درک شرایط و جایگاه استان قم همواره سعی نموده است در انعکاس اخباری که به جایگاه این استان در سطح ملی و بین المللی آسیب می زند جلوگیری نماید.
کرمانی اضافه کرد: در بیان مشکلات مردم خط قرمزی نداریم و همواره سعی داشته وداریم تا مشکلات مردم را به مسئولان منتقل و تا حصول نتیجه پی گیری نمایم.
وی در پایان بر آمادگی این روزنامه بر همکاری و تعامل با پلیس در اجرای ماموریتها تاکید کرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/yi09

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا