سلامتویژه

عادی انگاری کرونا در قم نگران کننده است

در جلسه ویژه ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید شد؛

با توجه تبدیل وضعیت کرونایی استان قم از رنگ آبی، به رنگ زرد، جلسه ویژه ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی قم پیش از ظهر روز شنبه برگزار شد.

به گزارش ندای قم ،این جلسه به ریاست دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و با حضور مهندس اروجی مدیرکل مدیریت حوادث غیرمترقبه استان قم و همچنین معاونین دانشگاه علوم پزشکی و روسای مراکز درمانی قم برگزار شد.

در این جلسه مباحث مربوط به حوزه بهداشت و جلوگیری از گسترش پیک کرونایی در استان بحث و  تبادل نظر و بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت دستورات بهداشتی تاکید شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم دراین جلسه گفت: در وضعیت کنونی توجه به مسائل بهداشتی در اولویت است و باید همه به کمک بهداشت بیاییم.

دکتر مهدی مصری بیان داشت: علاوه بر کرونا، باید دیگر بیماری های تنفسی از جمله آنفلوآنزا را نیز توجه داشته باشیم و اجازه ندهیم که ویروس در سطح استان گسترش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اصلاح باورهای اشتباه گفت: متاسفانه عادی انگاری کرونایی در قم زیاد است و عدم استفاده از ماسک را شاهد هستیم که این امر موجب همه گیری خواهد شد.

دکتر مصری با اشاره به کمیته های ستاد کرونا گفت: باید کمیته های مربوطه در این زمینه فعال شده و کمیته ویژه ای با عنوان کمیته طب ایرانی نیز به عنوان یکی از کمیته های زیر مجموعه ستاد کرونا دایر شود.

وی با بیان اینکه ما نگران وضعیت کرونایی در قم هستیم گفت: با این وضعیت اگر پیش برویم، استان قم دچار وضعیت نارنجی و یا قرمز می شود و از این رو انتظار داریم که قرارگاه های کرونای استان تشکیل و فرمانداران شهرستان ها جلسات ویژه را تشکیل دهند

برگزاری مراسم‌های مذهبی با رعایت دستورات بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به برگزاری مراسم های مذهبی و اجتماعات گفت: ما به هیچ عنوان به دنبال تعطیلی مراسم های مذهبی و گردهمایی ها نیستیم، اما باید این مراسم ها با دستورات بهداشتی برگزار شود.

 دکتر مصری خطاب به معاونت بهداشتی گفت: تست های کرونایی در قم باید افزایش یافته و کانون های گسترش ویروس شناسایی و در لحظه مقابله شود تا جلوی گسترش گرفته و شاهد شلوغی بیمارستان ها نشویم.

لزوم رعایت دستورات بهداشتی در جلوگیری از بیماری های تنفسی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم نیز دراین جلسه گفت: علائم کرونا و آنفلوآنزا با یکدیگر مشترک است  و در کل میزان بستری بیماران تنفسی افزایش یافته است.

دکتر مجید محبی افزود: اگر دستورات بهداشتی رعایت شده و استفاده از ماسک در دستور کار قرار گیرد، شاهد جلوگیری از گسترش ویروس بوده و می توانیم با رعایت دستورات بهداشتی، از گسترش بیماران در بیمارستان ها جلوگیری کنیم.

دکتر محبی نقش رسانه ها را در فرهنگ سازی بسیار مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: رسانه ها در این خصوص می توانند نقش موثری داشته و جامعه را از خطرات عدم استفاده دستورات بهداشتی آگاه کنند.

 

وی گفت: همچنین ائمه جمعه و جماعات نیز در این زمینه می توانند نقش موثری داشته و با آگاهی رسانی به همشهریان بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت دستورات بهداشتی، تاکید کنند.

لزوم استفاده دانش آموزان از ماسک در مدارس

بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز دراین جلسه گفت: استان قم به رنگ زرد کرونایی در آمده و یعنی قم وارد منطقه پرخطر شده است.

دکتر سیامک محبی بیان داشت: یکی از دو شهر نارنجی کشور، شهر آشتیان است و با توجه به نزدیکی این شهر به قم و ترددهای روزانه، باید نگران وضعیت آینده کرونایی قم باشیم.

دانش آموزان با علائم سرماخوردگی به مدارس نروند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به فعالیت مدارس گفت: در مدارس نگرانی های بسیاری داریم و باید استفاده از ماسک و رعایت دستورات بهداشتی گسترش یابد.

وی گفت: انتظار است که والدین و آموزش و پرورش همکاری کرده و دانش آموزانی که علائم سرما خوردگی دارند، به هیچ عنوان به مدارس نروند و دیگر دانش آموزان نیز از ماسک استفاده کرده و تهویه مناسب در کلاس های درس ایجاد شود.

عادی انگاری موجب گسترش ویروس در سطح استان قم نشود

مدیرکل مدیریت حوادث غیرمترقبه استان قم نیزدراین جلسه ضمن قدردانی از تلاش های جامعه سلامت گفت: جامعه سلامت استان قم طی این مدت حدود سه سال با تمام توان در راستای کمک به مردم تلاش کرده و با ایثارگری در راستای خدمات رسانی به جامعه کوشیدند.

مهندس اروجی ابراز داشت: مدیریت استان در کنار دانشگاه علوم پزشکی قم است و فرمانداران شهرستان های قم، جلسات ویژه کرونا را برگزار خواهند کرد.

گفت: آموزش و پرورش نیز با در برگیری تعداد زیادی از دانش آموزان، وظایف مهمی بر دوش داشته که باید بر آگاه سازی و گسترش دستورات بهداشتی بکوشد.

مدیرکل مدیریت حوادث غیرمترقبه استان قم بر اطلاع رسانی به موقع جامعه تاکید کرد و گفت: باید جامعه حساس شده و عادی انگاری موجب گسترش ویروس در سطح استان و تغییر رنگبندی قم نشود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/1k5e

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا