سلامتویژه

ضرورت توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان قم

امیرآبادی نماینده مردم قم تاکید کرد:

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان قم گفت: همه ما وظیفه داریم در این زمینه تلاش کنیم و نباید در راستای خدمت به مردم شب و روز بشناسیم.
به گزارش ندای قم به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم ،دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه ای که با حضور دکتر امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و معاونین دانشگاه و روسای مراکز درمانی قم برگزار شد به اقدامات صورت گرفته دانشگاه در زمینه مباحث توسعه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: تلاش برای ارتقا تیپ دانشگاه، ایجاد قطب جدید دانشگاه های علوم پزشکی کشور با محوریت استان قم، توسعه زیرساخت های آموزشی، درمانی و بهداشتی و همچنین فرهنگی و… از جمله مسائلی است که در دستور کار داریم.

وی بیان داشت: در حوزه بیمارستان ها طرح توسعه بیمارستان شهدا، بررسی وضعیت بیمارستان های کامکار و کودکان، توجه به مگااورژانس در مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی، ایجاد قطب سرطان، بهبود وضعیت مراکز ناباروری، توسعه تجهیزات پزشکی استان از جمله پت اسکن و… را نیز مد نظر قرار داده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به فعالیت ها در حوزه بهداشت گفت: در این زمینه نیز شبکه بهداشت و درمان شهرستان جعفرآباد راه اندازی و طرح شهرستان کهک نیز در دستور کار است که در آینده دایر می شود.

دکتر مصری به موضوع توسعه های آموزشی اشاره کرد و گفت: در این حوزه پردیس فناوری و ایجاد مرکز پالایش پلاسمایی و همچنین توسعه شرکت های دانش بنیان را در دستور کار داریم و از سوی دیگر برنامه ریزی برای دانشکده فناوری نوین و همچنین انیستو طب سنتی و سلامت دین را مد نظر قرار داده ایم.

وی گفت: به منظور توسعه مباحث علمی دانشگاه، طی چند ماه گذشته 30 هیئت علمی جدید به اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم افزوده شد و امیدواریم با ارتقا اعضای هیئت علمی در توسعه علوم بکوشیم.

خدمات رسانی دربیمارستان شهید بهشتی با کیفیت مطلوب باشد
دکتر امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان قم گفت: همه ما وظیفه داریم در این زمینه تلاش کنیم و نباید در راستای خدمت به مردم شب و روز بشناسیم.

وی ادامه داد: در خصوص بیمارستان و توسعه تخت های بیمارستانی، نباید بنای ما بر این باشد که بیمارستان جدید احداث کنیم، بلکه باید فکری به حال بیمارستان های فرسوده کرده و ابتدا بهسازی آنها را مد نظر قرار دهیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان شهید بهشتی یکی از بیمارستان های اصلی قم است که انتظار می رود هم در این بیمارستان و هم در بیمارستان های دیگر نهایت خدمات رسانی و کیفیت مطلوب وجود داشته باشد.
در این نشست بر توسعه زیرساخت‌های بهداشتی درمانی، توجه به مگا اورژانس در بیمارستان شهید بهشتی، راه‌اندازی شبکه بهداشت شهرستان کهک در آینده نزدیک و لزوم بهسازی بیمارستان‌های فرسوده شهر از اهم اقدامات و تصمیمات گرفته شده در این جلسه بود

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/mmso

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا