سلامتویژه

خود مراقبتی فردی حجاج و خانواده‌ها برای پیشگیری از کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم خواستارشد:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به بازگشت حجاج از بیت الله الحرام و افزایش موارد بیماری کرونا در کشورمان گفت: رعایت خود مراقبتی فردی و شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی حجاج و خانواده و اطرافیان آن‌ها ضروری است.

به گزارش ندای قم ، دکتر سیامک محبی افزود: متاسفانه با ورود به پیک جدید کرونا در صورت جدی نگرفتن شیوه نامه‌های بهداشتی با شیوع بیشتر بیماری بویژه در حجاج و خانواده‌های آن‌ها روبرو خواهیم شد.

وی تاکید کرد: حجاج در صورت داشتن هرگونه علائم بیماری تنفسی، ضمن رعایت اصول بهداشت فردی، حفظ فاصله از دیگران، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات نسبت به درمان به موقع بیماری اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: خانواده و اطرافیان حجاج نیز در صورت داشتن علائم مشکوک به کرونا، از دید و بازدید و حضور در میهمانی و مراسم برپا شده خودداری و دیدار با حجاج را به بعد از بهبودی موکول کنند.

دکتر سیامک محبی با تاکید بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کنترل و کاهش شدت بیماری در موج جدید کرونا از همشهریان خواست در صورتی که ۶ ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن کرونا آن‌ها گذشته است با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های سلامت نسبت به تزریق نوبت یادآور اقدام کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/hepd

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا