ویژه

اجرای خط‌کشی شطرنجی در تقاطع‌های مهم

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم:

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اجرای خط‌کشی شطرنجی در تقاطع قلم (میدان قلم سابق) و تقاطع‌های مهم شهر خبر داد.
به گزارش ندای قم به نقل از شهر نیوز، علیرضا خلیلی با اشاره به اجرای طرح خط کشی شطرنجی تقاطع قلم (میدان قلم سابق) گفت: خطوط شطرنجی زمانی استفاده می‌شود که تراکم خودرو‌ها در یک تقاطع زیاد باشد. رانندگان باید با دیدن خطوط شطرنجی، قبل از رسیدن به آن توقف کنند تا مسیر تقاطع برای عبور سایر خودروها باز باشد.
وی افزود: خط کشی شطرنجی به صورت خطوط مورب زرد رنگ به صورت دو جزئی رسم شده و محوطه ‌‏ای است که همیشه باید خالی باشد و سعی شود به هیچ عنوان روی این خطوط توقف نشود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: ترسیم شبکه شطرنجی زرد رنگ، به این معنا است که اگر در هنگام سبز بودن چراغ فرماندهی حجم بار خودروها به وسط تقاطع کشیده شود و مسیرهای حرکت مقابل و حرکت گردش به سمت چپ و راست به دلیل حجم زیاد ترافیک مسدود باشد، رانندگان می‌بایست تا زمانی که خودروهای فاز قبل از محوطه شطرنجی زرد خارج نشده‌اند، در پشت خط ایست چراغ توقف کند و ورود به محدوده شطرنجی برای آن‌ها مجاز نیست.
خلیلی این اقدام را گامی در مسیر بهبود وضعیت ترافیکی در معابر شهری دانست و گفت: در مسیر هوشمندسازی تقاطع‌های شهری و نظم بخشی به آنها، این آشکارسازها می‌تواند به بهبود آگاهی و هوشیاری راننده کمک کند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/fbr7

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا