سلامتویژه

رشد23 درصدی مراجعه بیمه شدگان به مراکز درمانی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم خبرداد:

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم گفت: بیمه‌شده‌های تحت پوشش تامین اجتماعی بیش از ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار بار به مراکز درمانی قم شامل مراکز ملکی و طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی مراجعه نموده‌اند.
به گزارش ندای قم ،سید مهدی محصل در گفت‌وگویی افزود: بیش از یک‌میلیون و۱۳۰ هزار بار بیماران تحت پوشش تامین اجتماعی قم در مراکز ملکی و بیش از سه میلیون بار در مراکز طرف قرارداد پذیرش شده‌اند.
وی اضافه کرد: مراجعه بیمه‌شده‌ها به مراکز ملکی و طرف قرارداد در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال،‌ ۲۳ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به خدمات بستری به بیمه‌شده‌های تحت پوشش، گفت: هزینه‌های درمانی بستری معمولا نیاز به پوشش بالایی دارد که ۹۰ درصد هزینه بستری در مراکز دانشگاهی به عهده تامین اجتماعی می‌باشد.
به گفته محصل، در مراکز خیریه و خصوصی نیز ۹۰ درصد هزینه با تعرفه دولتی در تعهد ما می‌باشد و مابه‌التفاوت توسط بیمه‌شده پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی هزینه بستری افراد بالای ۶۵ سال در مراکز دانشگاهی، گفت: سازمان تامین اجتماعی از سال گذشته برای پوشش بیشتر درمانی سالمندان و افراد بالای ۶۵ سال همه هزینه بستری این گروه را در مراکز دانشگاهی پرداخت کرده که در ۶ ماه نخست امسال ۱۲۹ پرونده بررسی شده است.
وی با اشاره به افزایش قیمت دارو و اجرای طرح دارویار با هدف حمایت از بیماران، خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست امسال در چهار مرکز درمانی تامین اجتماعی بیش از ۴۲۹ هزار بیمار دارو دریافت نموده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم افزود: در این مدت بیماران تحت پوشش بیش از ۹۱۰ هزار بار به داروخانه‌های طرف قرارداد مراجعه نموده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.
چهار مجموعه ملکی مدیریت تامین اجتماعی با ۵۰ متخصص و ۱۱۰ پزشک عمومی در استان قم فعال است؛ مدیریت درمان تامین اجتماعی قم با ۸۰۰ مرکز درمانی طرف قرارداد است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/qsz8

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا