سلامت

نظارت کارشناسان بهداشت بر عرضه مواد غذایی در هیئات مذهبی

مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان قم خبرداد:

مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان قم گفت: ۵۰ کارشناس و بازرس بهداشت محیط بر رعایت ضوابط بهداشتی در هیات‌های مذهبی قم در طول ماه محرم نظارت دارند.

به گزارش ندای قم، نرگس جعفری با اشاره به نظارت ۵۰ کارشناس بهداشت استان بر فعالیت آشپزخانه‌های و موکب‌های هیئات مذهبی در ایام محرم گفت: کارشناسان بهداشت محیط در قالب تیم‌های ۲ نفره و یا مشترک با ادارات مرتبط در استان قم بر عملکرد هیئت‌های مذهبی، ایستگاه‌های صلواتی، موکب‌ها و مکان‌های تجمعی برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، محل‌های تهیه و پخت‌وپز موادغذایی، مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و آشامیدنی قابل عرضه، سامانه‌های آب‌رسانی و آب قابل عرضه نظارت بهداشتی دارند.

وی اضافه کرد: خدمت در این ایام در حوزه‌های هماهنگی بین بخشی با ارگان‌های مرتبط، مانند شهرداری، اتاق اصناف، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره امور مساجد، نظارت بر بهداشت غذا، نظارت بر بهداشت آب و نیرو‌های داوطلب خدمت‌رسانی به عزاداران و دفع پسماند فاضلاب موکب به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری انجام می‌شود.

مدیرگروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت قم ادامه داد: به موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی بعد از ثبت نام آنها در سامانه شهرداری و بر اساس بازید مشترک شهرداری، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت مجوز و تاییدیه بهداشتی داده می‌شود.

جعفری خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود متولیان مراسم‌های عزاداری که در این ماه به پخش نذری اقدام می‌کنند اصول بهداشتی را به‌منظور سلامت عزاداران رعایت کنند تا مشکلی برای این عزیزان ایجاد نشود.

وی به متولیان هیئت‌ها و ایستگاه‌های صلواتی توصیه کرد: پخت‌وپز در مکان‌هایی با شرایط بهداشتی مناسب صورت گیرد، از ظروف یک‌بارمصرف مناسب و نمک بسته‌بندی یددار تصفیه شده استفاده و پسماند‌ها نیز به‌صورت بهداشتی جمع‌آوری شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/elyq

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا