سلامت

تشکیل ۸۰ هزار پرونده الکترونیک بیماری‌های مزمن

رییس اداره بیماری‌های مزمن و سالمندی تامین اجتماعی قم تشریح کرد:

رییس اداره بیماری‌های مزمن و سالمندی مدیریت درمان قم از تشکیل بیش از ۸۰ هزار و ۱۵۲ پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن در مراکز درمانی تامین اجتماعی این استان خبر داد.

به گزارش ندای قم ، خدیجه سادات سیدی در گفت‌وگویی افزود: این تعداد پرونده از سال ۱۳۹۵ تاکنون در معاونت درمان تامین اجتماعی قم تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس پایش دقیق بیماران و مراقبت از آنان در مراکز درمانی تامین اجتماعی قم، تعداد ۲۷ درصد بیماران دیابت، ۳۷ درصد فشار خون، ۱۲ درصد بیماران قلبی و عروقی، ۹ درصد بیماران اعصاب و روان، ۱۲ درصد بیماران هایپر تیروئید و نزدیک به ۳ درصد نیز آسم دارند که خدمت درمانی و دارویی دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: این بیماران در صورت نیاز به خدمات بیشتر به پزشکان و مراکز تخصصی برای ادامه درمان نیز ارجاع می‌شوند.

سیدی با اشاره به اهمیت نگاه پیشگیری علاوه بر درمان در راهبردهای حوزه درمان تامین اجتماعی، گفت: پیشگیری از گسترش بیماری‌های مزمن تاثیر بسیار زیادی در سلامت جامعه و ایجاد هزینه‌های سنگین درمانی برای بیماران در آینده دارد.

وی افزود: اگر ما بتوانیم از ایجاد مشکلات حاد بیماری از جمله سرطان و سایر آسیب‌ها برای یک نفر هم پیشگیری کنیم به اهداف راهبردی سازمان تامین اجتماعی در حفظ سلامتی و درمان بیمه شدگان رسیده‌ایم.

وی اضافه کرد: پایش مستمر شناسایی بیماران مزمن و تشکیل پرونده برای آنان یکی از اقدامات مهم در مراکز درمانی تامین اجتماعی قم به شمار می‌رود.

هم اینک مدیریت درمان استان قم در چهار مرکز درمانی ملکی، آماده ارائه خدمات رایگان و تشکیل پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن می‌باشد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/58to

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا