سلامت

طراحی و اجرای شبکه درمان تخصصی راهکار خدمت مطلوب تر به مردم

درنشست رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با مدیرتامین اجتماعی درمان استان قم مطرح شد؛

دکتر مهدی مصری رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست تعاملی با دکتر سید مهدی محصل مدیرتامین اجتماعی درمان استان قم بر طراحی و اجرای شبکه تخصصی درمان در استان برای ارائه خدمت مطلوب تر به مردم تاکید کرد.
به گزارش ندای قم به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی مدیریت درمان استان قم : دکتر مهدی مصری رییس دانشگاه علوم پزشکی قم اجرای شبکه تخصصی درمان در استان از جمله مرکز تخصصی قلب،مرکز تخصصی سوختگی،مرکز تخصصی ارتوپدی،مرکز تخصصی ناباروری و… در استان را راهکار برون رفت سردرگمی بیماران و مردم دانست و اظهار امیدواری کرد سازمان تامین اجتماعی نیز به عنوان سازمان بیمه گر در استان در این موضوع برنامه ریزی کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه گفت:برای خدمت درمانی به مردم نیازمند تدوین خط مشی دقیق و کاملی هستیم و مابه عنوان متولی درمان استان موظفیم به بیماران در همه جا و در هر مرکز درمانی که نیازمند خدمات فوق تخصصی هستند از طریق سیستم ارجاع خدمت رسانی نماییم.
دکتر مصری خاطر نشان کرد :برای مدیریت بهینه درمان و مصرف دارو علاوه بر برنامه ریزی مدیریتی دقیق برای تامین نیاز مردم ،فرهنگ سازی درباره مصرف دارو ،توجه به بهداشت و پیشگیری در حوزه سلامت و نظارت بر تجویز منطقی دارو توسط مراکز درمانی همراه با سیاست های تشویقی برای بهبود سلامت مردم ضروری است.
دکتر سید مهدی محصل مدیرتامین اجتماعی درمان استان قم در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد مدیریت درمان استان قم گفت:مجموعه درمان تامین اجتماعی به عنوان اولین خریدار درمان و دومین تولید کننده درمان در استان قم با چهار مرکز درمانی ، سالانه بیش از 600 میلیارد تومان برای سلامت جمعیت 60 درصدی استان که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند را از محل پرداخت حق بیمه خود بیمه شدگان هزینه می کند.
مراجعه بیش از 8 میلیون بار مراجعه بیمه شدگان به مراکز درمانی
مدیر درمان استان قم با اشاره به مراجعه بیش از 8 میلیون بار مراجعه بیمه شدگان در سال گذشته به مراکز ملکی و طرف قرارداد استان اظهار داشت:مدیریت درمان استان قم با یک بیمارستان ملکی و سه مرکز سرپایی بیش از یک چهارم 8 میلیون بار مراجعه بیمه شدگان را با حداکثر ظرفیت و توان خود پوشش می دهد و امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در تامین متخصص و فوق تخصص مورد نیاز در مراکز ملکی بتوانیم در کنار دانشگاه علوم پزشکی به بیماران استان خدمات گسترده تری ارائه نماییم.
دکتر محصل با اشاره به اجرای موفق طرح نسخه الکترونیک و تشکیل بانک اطلاعات دقیق تجویز پزشکان و فرایند مصرف دارویی بیماران در شورای علمی تخصصی مدیریت درمان استان قم گفت:تشکیل کارگروه مشترک بررسی علمی نسخ می تواند استان را در مسیر بهبود فرایند درمان بیماران به عنوان یک رسالت مهم در استقرار نظام سلامت استان ایفا نماید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه جلسه با مدیر درمان استان قم درباره مسائلی همچون شیوه نامه های تعرفه پرستاری،چگونگی رسیدگی ثانویه به پرونده های بیمارستانی ،چگونگی پرداخت مطالبات و تهیه زیر ساخت های لازم برای ارسال پرونده های بستری به روش الکترونیک تبادل نظر نمودند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/lkn1

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا