سلامت

 روند ابتلا به آنفلوانزا در کشور افزایشی شده است

وزیر بهداشت:

وزیر بهداشت و آموزش پزشکی گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و کاهش رعایت مواد بهداشتی ابتلا به بیماری آنفلوانزا در کشور روند صعودی دارد.

به گزارش ندای قم ،دکتر بهرام عین اللهی شامگاه پنجشنبه درپایان سفر یکروزه به قم در گفت وگویی اظهارداشت: در روز‌های گذشته ابتلا و سرایت بیماری کرونا روند کاهشی پیدا کرده و به دنبال آن رعایت شیوه نامه‌ها به خصوص استفاده از ماسک نیز در بین مردم کاهش یافته است.

وی افزود: کاهش استفاده از ماسک در بین مردم باعث شده است تا روند ابتلا به بیماری آنفلوانزا افزایش یابد.

دکتر عین‌اللهی با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته روند ابتلا به بیماری آنفلوانزا در فصل سرما کاهش داشته است، افزود: در زمان شیوع کرونا همه مردم از ماسک استفاده می‌کردند و همین موضوع مانع از شیوع و گسترش آنفلوانزا در ۲ سال گذشته شده بود.

وزیر بهداشت در خصوص تامین واکسن آنفلوانزا نیز افزود: در این زمینه مشکلی از نظر تامین واکسن آنفلوانزا وجود ندارد و مردم می‌تواننند با مراجعه به داروخانه‌ها واکسن را تهیه کنند.

دکتر عین اللهی با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن در بین افراد مسن، بیماران قلبی و دیابتی، گفت: این روز‌ها زمان مناسبی برای تزریق واکسن است و مردم تا ۲ هفته آینده می‌توانند برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزا واکسن را تهیه و تزریق کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/o8s5

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا