سلامت

اختصاص 360 میلیاردی برای ساخت مرکز جامع سرطان قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبرداد:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به جزئیات مصوبه ساخت مرکز جامع سرطان سلامت استان گفت: از کل اعتبار 50 میلیارد تومانی که مقررشده بود توسط سازمان برنامه و بودجه کل کشور به دانشگاه اختصاص یابد تاکنون مبلغ 36 میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته و جذب شده است.

به گزارش  ندای قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر مهدی مصری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت شهیدان رجایی و باهنر به مصوبات سفر حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ریاست محترم جمهور به استان اشاره و اظهار داشت: این سفر پرخیروبرکت 6 مصوبه برای دانشگاه داشته که گزارش آخرین مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته در ادامه می‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به جزئیات این مصوبات اظهار کرد: اختصاص 90 میلیارد تومان جهت مرکز جامع سرطان استان یکی از مصوبات مهم سفر بودند که در قالب پروژه‌های 40-60 مطرح و موافقتنامه آن به صورت تجمیعی در سطح وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه کل کشور مبادله می گردد.

به گفته دکتر مصری از کل اعتبار 50 میلیارد تومانی که مقررشده بود توسط سازمان برنامه و بودجه کل کشور به دانشگاه اختصاص یابد تاکنون مبلغ 36 میلیارد تومان بابت ساخت مرکز جامع سرطان اختصاص یافته و جذب شده است.

وی همچنین به اختصاص 5 میلیارد تومان جهت تکمیل مخزن بتنی مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی توسط سازمان برنامه و بودجه کل کشور اشاره و ابراز کرد: پروژه فوق تاکنون از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه تکمیل گردید؛ اما به دلیل کسری شدید اعتبارات و پایین آمدن درآمد اختصاصی حاصل از شیوع اپیدمی کرونا پروژه در سال گذشته تکمیل نگردید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تسریع در صدور مجوز ماده 23 دو پروژه احداث دانشکده پزشکی و خوابگاه پسران مجتمع پردیس توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال 1400 را از دیگر مصوبات مهم سفر ریاست جمهوری به استان دانست و گفت: پس از پیگیری‌های فراوان و اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های ذیربط و انجام مطالعات توجیهی مستندات لازم به دبیرخانه مرکزی کمیسیون مذکور ارسال و خوشبختانه با احداث دانشکده پزشکی موافقت و پیرو آن ذیل طرح تامین فضای آموزشی احداث دانشکده پزشکی در موافقت نامه سال 1400 مبادله گردید.

دکتر مصری افزود: متاسفانه در جلسه اولیه کمیته بررسی مجوز های ماده 23 با احداث خوابگاه پسران مخالفت به عمل آمده است که با پیگیری‌های فراوان در حال رایزنی جهت اخذ مجوز لازم در جلسه آتی هستیم.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم شبانه روزی شدن مراکز بهداشتی، درمانی شهرهای کهک و جعفریه در سال 1400، اختصاص مبلغ ده میلیارد تومان بابت تکمیل پایگاه سلامت شهروند و بصیرت توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال 1400 و اختصاص اعتبار جهت احداث فاز اول بیمارستان 250 تخت خوابی الزهرا(س) سه مصوبه مهم دیگر این سفر بودند.

وی بیان کرد: درراستای پوشش کامل خدمات بهداشتی و درمانی درسطح استان و با توجه به مصوبه هیات محترم وزیران مصوبه مربوط به شبانه روزی شدن مراکز بهداشتی، درمانی شهرهای کهک و جعفریه طی فرایند برون سپاری و درغالب دو قرارداد مجزا، این مراکز به بخش خصوصی واگذار گردید.

دکتر مصری اختصاص مبلغ ده میلیارد تومان بابت تکمیل پایگاه سلامت شهروند و بصیرت توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در سال 1400 را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: بعد از ابلاغ مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان اعتبار انجام این مهم در قالب دو اعتبار مجزا بین دو پروژه بصیرت و شهروند از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تخصیص داده شد؛ به طوری که 700 میلیون تومان به پروژه شهروند و 300 میلیون تومان به پروژه بصیرت اختصاص یافته است.

وی در خصوص اختصاص اعتبار جهت احداث فاز اول بیمارستان 250 تخت خوابی الزهرا(س) نیز گفت: پس از پیگیری‌های فراوان و اخذ مجوزهای لازم از سازمان محیط زیست و پدافند غیرعامل و انجام مطالعات توجیهی ماده 23 مستندات لازم تکمیل و به دبیرخانه مرکزی کمیسیون مذکور ارسال گردید؛ اما متاسفانه در جلسه اولیه کمیته بررسی مجوزهای ماده 23 با احداث این مرکز مخالفت به عمل آمده است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/plua

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا