اجتماعی

۵۰ درصد خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان قرار دارند

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان قم:

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان قم گفت: ۵۰‌ درصد خانواده زندانیان استان تحت پوشش انجمن هستند و برای گسترش حمایت‌های خود نیازمند حمایت خیران هستیم.

به گزارش ندای قم، سلمان پورمند با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم در گفت‌وگویی افزود: درصد بالایی از خانواده‌های زندانیان از نظر معیشت بسیار ضعیف هستند و رسیدگی به وضعیت آن‌ها نیازمند کمک خیران و سازمان‌های ذیربط است.

وی با بیان این‌که اگر مشکلات خانواده زندانیان را مدیریت نکنیم معضلات به سطح جامعه کشیده می‌شود، اضافه کرد: انجمن حمایت از خانواده زندانیان مانند بسیاری از نهادها کار حمایتی دارد و در تلاش است در زمینه‌های مختلف مشکلات این خانواده‌ها را رفع نماید.

وی ادامه داد: در همین راستا با دعوت از مسوولان و برگزاری جلسه ملاقات چهره به چهره، بسیاری از مشکلات خانواده زندانیان حل شده‌است.

پورمند بیان کرد: ودیعه مسکن، اقلام ضروری خانوار، ازدواج فرزندان، تهیه جهیزیه، پرداخت وام اشتغال، وام قرض‌الحسنه، کمک‌هزینه خرید لوازم منزل، اهدای لوازم‌التحریر و تامین دارو از جمله اقداماتی می‌باشد که برای خانواده زندانیان انجام شده‌است.

به گفته وی،‌ پارسال ۳۰ میلیارد تومان وام اشتغال و یک‌هزار و ۴۰ بسته لوازم‌التحریر به فرزندان خانواده زندانیان پرداخت شد.

وی با تاکید بر لزوم اشتغال زندانیان، گفت: بر اساس قراردادی که با کارخانه‌ها منعقد می‌شود، زندانیان می‌توانند در صنایعی که نیازمند نیروی کار هستند مشغول به کار شوند و بخشی از نیاز مالی خانواده و حتی بدهی خود را تامین کنند.

پورمند بیان کرد: این انجمن زیرمجموعه دادستانی است و وظیفه آن حمایت از زندانیان و خانواده آن‌هاست؛ این انجمن به‌صورت هیات مدیره اداره می‌شود و دادستان ریاست هیات مدیره را عهده‌دار است و افرادی از جمله فرماندار، شهردار، مدیرکل کمیته امداد، مدیرکل زندان‌ها، رییس زندان مرکزی و تعدادی از خیران معتمد استان اعضای هیات مدیره هستند.

به گفته وی، خیران می‌توانند کمک‌های خود را برای خانواده زندانیان به شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۰۴۴۶ و یا شماره شبا IR۳۸۰۶۰۰۵۲۰۲۰۱۱۰۰۶۴۹۷۰۸۰۰۱ واریز نمایند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/17oh

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا