اجتماعیسلامت

۳۰ هزار کودک سه تا ۶ سال قمی غربالگری بینایی شدند

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان قم :

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی قم با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ هزار کودک سه تا ۶ سال در این استان غربالگری بینایی شدند، گفت: این آمار تا پایان امسال به ۷۰ هزار نفر خواهد رسید.
محمدرضا رحیمی موحد در گفت‌وگویی افزود: همچنین با مشاوره‌های ژنتیک، امکان جلوگیری از بخشی از معلولیت مرتبط با بینایی امکان‌پذیر است.
وی بیان کرد: در سطح استان قم ۲ هزار و ۸۰۰ فرد با معلولیت بینایی وجود دارد.
رحیمی موحد با بیان اینکه ۶۶ درصد از نابینایان قمی آقا و ۳۴ درصد خانم هستند، گفت: از این‌ بین ۴۸۶ نفر با نابینایی خیلی شدید، ۸۷۰ نفر با معلولیت بینایی شدید روبه‌رو هستند و سایر افراد از شدت نابینایی خفیف و کم‌بینایی برخوردار هستند.
معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی قم ادامه داد: در حال وضعیت معابر و نهادهای عمومی و خصوصی برای استفاده و حضور کم دغدغه نابینایان نامناسب است و به‌رغم تلاش‌های انجام شده تا استانداردهای تعریف شده، فاصله زیادی دارد.
رحیمی موحد با اشاره به لوازم توان‌بخشی موردنیاز نابینایان، ابراز کرد: در خرید این لوازم از نابینایان استان جهت سهولت استفاده مشورت گرفته می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی معلولان در اسفندماه سال گذشته، عنوان کرد: در قالب این آزمون چهار معلول در بهزیستی و در سایر ادارات استان استخدام خواهند شد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/9kya

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا