اجتماعیویژه

کلاهبرداری 20 ميليارد ریالی از طریق سایت دیوار

فرمانده انتظامی استان قم خبرداد:

فرمانده انتظامی استان از دستگیری یک نفر متهم از طریق سایت دیوار خبر داد که بیش از 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود

به گزارش ندای قم ،سردار سید محمود میرفیضی اظهارداشت: در پي شکايت با موضوع کلاهبرداري فردی از طريق سايت ديوار، دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد متهم از طريق سايت ديوار با تبليغ آگهي با موضوع تجارت تلفن همراه با مالباخته تماس تلفني برقرار کرده که با انجام مانور متقلبانه اعلام مي کند در کار واردات گوشي موبايل به صورت عمده مي باشد که مالباخته مبالغي برای او واریز کرده و پس از چند روز پيغام داده طي خريدي که داشته سود خوبي عايد وی شده است، حتي قسمتي از سود را نیز پرداخت خواهد کرد.

سردار میرفیضی اضافه کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهم در کار واردات خودروهاي لوکس خارجي و همچنين طلاجات است که با کلاهبرداری موفق به دريافت مبلغ حدود 20 ميليارد ریال از مالباخته شده است.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان متهم شناسایی و مشخص شد وی اهل یکی از استان های غربی کشور بوده و هم اکنون در یکی از استان های شمالی کشور است، بنابراین کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی به استان مذکور اعزام و متهم را دستگیر کردند.

وی بیان داشت: در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

سردار میرفیضی در پایان هشدار داد: آشنايي با افراد ناشناس در بستر فضاي مجازي خصوصاً(سايت هاي ديوار ، شيپور و غيره برای خريد و فروش ) و پيرو آن اعتماد بي مورد افراد ساده لوح و انجام معاملات با مبالغ بالا بدون احراز هويت طرفين معامله و مکتوب و امضاء نشدن قرارداد و اسناد تعهد آور، منجر به سوء استفاده توسط متهمان و نهايتاً منجر به وقوع جرم کلاهبرداري مي شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/64c4

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا