اجتماعی

کشف و رسیدگی به تخلفات زیست محیطی بسیار سخت و پیچیده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم به مناسبت «هفته محیط زیست» در جمع کارآموزان قضایی در سخنانی اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست از بدو تأسیس همواره دچار برخی محرومیت ها و نامهربانی ها در نگاه مسؤولان بوده است، اگرچه نگاه متعالی و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، این وضعیت را بهبود بخشیده است.

به گزارش ندای قم، محمدحسین بازگیر با بیان اینکه مقابله با تخلفات زیست محیطی در هر دو حوزه طبیعی و انسانی بسیار سخت و پیچیده است، اظهار داشت: گاهی کشف و رسیدگی به این تخلفات بسیار زمان بر است و آسیب های جدی برای کارشناسان و محیط بانان به همراه دارد، از این رو نباید کم و کوچک انگاشته شوند.

بازگیر بر ضرورت افزایش توجه و آگاهی زیست محیطی قضات تأکید کرد و گفت: کارشناسان و محیط‌بانان این سازمان به عنوان ضابطان قضایی و سربازان ملت، این تخلفات را احصا و گزارش آن را ارائه می‌دهند و اگر نگاه حمایت‌گرایانه نباشد، اقدام‌های صورت گرفته بی‌نتیجه می‌ماند.

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری و همدلی مسؤولان قضایی در پیشبرد اهداف زیست محیطی و برخورد با متخلفان به ویژه با نگاه پیشگیری، تصریح کرد: هرگونه شکار و صید و ایجاد آلودگی ها، زندگی همه جانداران و انسان ها را به خطر می اندازد و همه باید برای حفظ و حراست از محیط زیست مشارکت و تعهد داشته باشند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/beyo

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا