اجتماعی

کاهش 28درصدی تصادفات منجر به فوت

رئیس پلیس راهوراستان قم خبرداد

رئیس پلیس راهور قم با اشاره به وضعیت تصادفات در قم، از افزایش فوت عابرین پیاده از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و گفت: با این حال، آمار تصادفات منجر به فوت ۲۸ درصد کاهش یافته‌است.
به گزارش ندای قم ،غلامرضا صدفی در این خصوص به اقدامات پلیس راهور در زمینه آرام‌سازی و هوشمندسازی معابر، برخورد با رانندگان پرخطر و توقیف خودروهای متخلف اشاره کرد و این برنامه‌ها را موثر در کاهش تصادفات فوتی دانست.
به گفته وی، توقیف خودروهای پرخطر و تخلفات همزمان حادثه‌ساز ۴۸ درصد افزایش یافته و خودروهایی که همزمان ۲ حرکت خطرناک انجام دهند، یک ماه توقیف می‌شوند.
رئیس پلیس راهور قم همچنین به کاهش ۲۹ درصدی فوت راکبین موتورسیکلت نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد، اما از افزایش قابل توجه ۶۰ درصدی فوت عابرین پیاده ابراز نگرانی نمود.
وی علت اصلی این افزایش را عدم توجه رانندگان به عابرین پیاده و نیاز به آشکارسازی بیشتر عابرین در بلوارها و معابر شهری دانست.
وی در حوزه خدمات شماره‌گذاری نیز، پلیس راهور قم از افزایش سه درصدی شماره‌گذاری پلاک و افزایش ۲ درصدی صدور گواهینامه خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۲۲۳هرار مورد شماره گذاری خودرو انجام و ۵۹ هزار گواهینامه صادر شده‌است.
صدفی گفت: اگرچه اقدامات پلیس راهور قم در کاهش تصادفات فوتی موثر بوده‌است، اما افزایش قابل توجه تصادفات با عابرین پیاده زنگ خطری برای مسئولین است، ضرورت دارد تا با همکاری دستگاه‌های متولی، اقدامات جدی‌تری برای افزایش ایمنی عابرین پیاده در معابر شهری انجام شود.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/255b

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا