اجتماعی

کاشت ۲ هزار نهال به‌همت داوطلبان هلال احمر و بسیجیان قم

در قالب پویش سراسری «کاشت ۱۰۰ هزار درخت» صورت گرفت:

داوطلبان جمعیت هلال احمر و بسیجیان استان قم در قالب پویش سراسری «کاشت ۱۰۰ هزار درخت» روزدوشنبه بیش از ۲ هزار نهال غرس کردند.

به گزارش ندای قم ، داوطلبان جمعیت هلال احمر و بسیجیان سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان قم در قالب پویش سراسری «کاشت ۱۰۰ هزار درخت» در راستای مشارکت با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به غرس بیش از دو هزار نهال در منطقه بیابانی نواران واقع در بخش مرکزی استان قم پرداختند.

پویش کاشت ۱۰۰ هزار درخت به صورت همزمان در سراسر کشور، به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر به‌عنوان معیاری برای ارزیابی توان مشارکتی در «کاشت یک میلیارد درخت» روز یکشنبه ۲۱ اسفند برگزار شد.

«شورای هماهنگی تشکل‌های مردم نهاد منابع طبیعی و محیط زیست کشور»، «مرکز مطالعات مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز تحت نظارت کمیسیون مالی یونسکو» و «فدراسیون بین‌المللی سلیب سرخ و هلال احمر در ایران» بر اجرای این پویش نظارت داشتند.

روز دوشنبه با مشارکت اعضای جمعیت هلال احمر در استان‌های مختلف کشور با کاشت ۱۰۰ هزار درخت، یک رکورد جدید به ثبت رسید و برای اجرای این پویش مکان‌ها و نهال‌های مورد نیاز در استان‌های مختلف درنظر گرفته شد.

استان قم نیز در این پویش، مشارکتی ویژه داشته است و بسیجیان نیز در کنار نیرو‌های هلال احمر به غرس نهال پرداخت.

دغدغه‌مندان حوزه منابع طبیعی در این پویش در کنار جمعیت هلال احمر به غرس دو هزار و پانصد نهال در ۲۷ هکتار از اراضی روستای نواران واقع در بخش مرکزی قم پرداختند.

این محدوده از نقاط بحرانی تولید ریزگرد در استان قم است که اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برای کاهش بحران و مدیریت عرصه به کاشت گونه‌های تاغ و آتریپلکس اقدام کرده است.

 

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/6vqq

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا