اجتماعی

پلمپ 150 مشاور املاک غیرمجاز و متخلف

بازرس اداره کل راه و شهرسازی قم خبرداد:

بازرس اداره کل راه و شهرسازی قم، گفت: طی یک سال گذشته ۱۵۰ مشاور املاک متخلف و غیرمجاز این استان به‌خاطر نداشتن پروانه کسب و صادر نکردن کد رهگیری و دریافت وجه بیش از تعرفه مجاز، پلمب شدند.

به گزارش ندای قم، کریم دلفانی در گفت‌وگویی افزود: طبق مصوبه شورای تامین استان، مشاوران املاکی که جواز کسب نداشته باشند، پلمب می‌شوند.

وی با اشاره به گشت‌های مشترک تعزیرات، راه و شهرسازی و اماکن از مشاوران املاک، گفت: داشتن پروانه صنفی، صدور فاکتور و کد رهگیری از مواردی است که مشاوران املاک باید به آنها توجه کنند.

بازرس اداره کل راه و شهرسازی قم خاطرنشان کرد: دریافت وجه بیشتر از تعرفه قانونی از خریداران و فروشندگان املاک نیز از مواردی است که طبق قانون جرایمی برای آن تعیین شده است.

وی گفت: واحدهای پلمب شده تا زمانی که پروانه کسب خود را دریافت نکنند، از وضعیت پلمب خارج نخواهند شد.

دلفانی گفت: در سطح استان قم ۲ هزار و ۳۸۷ بنگاه و مشاور املاک وجود دارد که از این‌ بین ۲ هزار و ۱۴ بنگاه دارای پروانه و ۷۵۳ واحد نیز فاقد پروانه هستند.

وی عنوان کرد: در شهر قم نیز ۲ هزار و ۱۸۳ مشاور املاک، در شهرستان کهک ۶۰ بنگاه املاک، در شهر قنوات ۹۳ مشاوره املاک، شهر دستجرد ۲۶ مشاوره املاک و در شهر جعفریه نیز هفت مشاوره املاک فعال است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/0su7

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا