اجتماعیویژه

پدافندغیرعامل استان قم در کشور پیش‌رواست

مدیرکل پدافندغیرعامل استان قم در بازدید از « پایگاه خبری ندای قم»:

ندای قم /سید مرتضی منافی ؛مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم گفت: استان قم در حوزه پدافند غیرعامل جزو استان‌های موفق و پیش‌رو در کشور است.

به گزارش ندای قم،مهندس مهدی متقیان در بازدید از دفتر روزنامه ایمان و در گفت‌وگو با مدیر و خبرنگاران این رسانه که به مناسبت هفته دولت انجام شد ، با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل تهدیداتی را رصد می‌کند که منشا آن انسان است، اظهارداشت: دانش و فکر انسان موجب شده است تا این تهدیدات دائما تغییر کند و اگر ما نیز با دانش حرکت نکنیم قطعا نمی‌توانیم در این عرصه موفق باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از دستگاه‌ها در حوزه سایبری نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: مخاطب پدافند غیرعامل مسئولین ، مدیران و آحاد جامعه  هستند.متقیان افزود: در هر استان براساس اساسنامه مصوب شده توسط مقام معظم رهبری استاندار مسئول و رئیس شورای پدافند غیرعامل است.وی با اشاره به اینکه قانون  پدافند در مجلس شورای اسلامی در دست تصویب است، تصریح کرد: طی این قانون هر مدیری که به وظایف پدافندی خود عمل نکند به عنوان ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با بیان اینکه استان قم درحال رشد و توسعه است، یادآور شد: پروژه‌های مهم استان می‌بایست مطالعات پدافند غیرعامل داشته و پروژه های حساس و حیاتی که مطالعه پدافند غیر عامل نداشته باشند از منظر قانون مجوز عملیاتی شدن ندارند.

 خروجی پدافند غیرعامل ارائه خدمات مستمر است

متقیان با بیان اینکه خروجی پدافند غیرعامل ارائه خدمات مستمر است، ابراز کرد: سیاست دشمن این است که توسط مردم به دولت فشار بیاورد و اگر بخواهیم در این جنگ جدید پیروز شویم باید به جوانان و دانشمندان توجه ویژه نموده و  بهای لازم را  بدهیم.

وی با اشاره به کارگروه‌های ۱۱ گانه ذیل شورای پدافند غیرعامل استان ، اظهار کرد:  کارگروه امنیت و دفاع با مسئولیت مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری ،کارگروه زیستی با مسئولیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ،کارگروه کالبدی و زیر بنایی با مسئولیت مدیرکل راه و شهرسازی ،کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری با مسئولیت مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ،کارگروه امور فرهنگی و اجتماعی با مسئولیت مدیر کل صدا و سیمای استان، کارگروه مشارکت مردمی با مسئولیت فرمانده سپاه استان، کارگروه سایبری و الکترونیک با مسئولیت مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، کارگروه خدمات و امداد و نجات با مسئولیت مدیر کل مدیریت بحران استانداری، کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات با مسئولیت اداره‌ کل ارتباطات و فناوری ارتباطات استان، کارگروه حمل و نقل و جابجایی با مسئولیت مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان ،کارگروه کشاورزی و امنیت غذایی با مسئولیت مدیر کل جهاد کشاورزی استان  و کارگروه حقوقی و قضایی، با مسئولیت دادستان عمومی و انقلاب قم تشکیل شده است و مسئولیت هماهنگی و راهبری و نظارت بر کارگروه‌ها به عهده مدیرکل پدافند غیر عامل و دبیر شورا می‌باشد.

بسیاری از استان‌ها از تجربیات استان قم استفاده می‌کنند

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با بیان اینکه پیام‌رسان ایتا و  بازار اجتماعی باسلام در قم مستقر هستند، مطرح کرد: استان قم در سالهای اخیر  در حوزه امنیت سایبری به دستاوردهای بسیار خوبی رسیده است و یک استان مطرح در سطح کشور است.

وی با اشاره به اینکه استان قم در حوزه پدافند غیرعامل جزء استان‌های موفق و پیش‌رو در کشور است و طی سالهای ۹۵ و ۹۶ به عنوان استان نمونه کشوری تقدیر شده است، عنوان کرد: در استان قم بسیاری از اقداماتی که در حوزه پدافند دنبال می‌شد برای نخستین بار در سطح کشور است که ازجمله آن‌ها می‌توان به بازدیدهای پدافندی از صنایع استان قم اشاره کرد.

متقیان افزود یکی از اقدامات اساسی صورت گرفته در کشور، تشکیل کمیته پدافند غیرعامل حوزه‌های علمیه و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور و سازمان پدافند غیرعامل می‌باشد.

متقیان با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها از تجربیات استان قم استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: در بسیاری از حوزه‌ها حکمرانی قم دارای مرکزیت می باشد که یکی از آن حوزه ها پدافند غیر عامل است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/2gap

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا