اجتماعی

نیروگاه برق کهک تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان کهک:

فرماندار شهرستان کهک با اشاره به مشکل نوسان برق دراین شهرستان،گفت: برای حل این مشکل نیروگاه برق دیزلی با اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حال ساخت است که تا قبل از پایان سالجاری به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش ندای قم ،علیرضا گلچین‌پور درگفت‌وگویی بیان داشت: با بهره‌برداری از این نیروگاه برق، بخش مهمی از مشکل نوسان برق کهک و روستاهای آن برطرف خواهد شد.

از نیروگاه‌های دیزِلی بیشتر برای تامین برق اضطراری در صنایع مختلف مانند پتروشیمی، نفت، گاز، معادن، بیمارستان‌ها، مجتمع‌های تجاری در مکان‌هایی که برای تولید برق شبکه جایگزینی وجود ندارد استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: سفر شهریورماه استاندارقم به شهرستان کهک ۲۶ مصوبه داشت که با تاکید استاندار، روند اجرایی آنها برای به سرانجام رسیدن در بازده زمانی مشخص باقدرت در حال اجراست.

فرماندار کهک با اشاره به اصلاح هندسی برخی از پیچ‌های مخاطره‌آمیز روستاهای این شهرستان، گفت: در همین خصوص اصلاح قوس و بهسازی پیچ خطرناک روستاهای “ابرجس” و “میم” در حال اصلاح است.

وی ادامه داد: همچنین با احداث چهار مخزن آب در روستاهای ورجان، کرمجگان، لنگرود و بیدهند نیز مشکل آب شرب این روستاها مدیریت خواهد شد؛ هم اینک مخازن آب لنگرود و ورجان به بهره‌برداری رسیده و روستاهای بیدهند و کرمجگان نیز تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندارکهک همچنین با اشاره به وجود بیش از ۷۰۰ حلقه چاه غیرمجاز، گفت: روند پلمب و غیرفعال‌سازی این چاه‌ها نیز به دستور استاندار قم در دستور کار قرار دارد.

شهرستان کهک در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قم دارای یک شهر بنام کهک و دو بخش مرکزی و فردو و دارای ۱۸ روستا است که ۱۰ روستای آن جزء بخش مرکزی و ۸ روستا نیز جزء بخش فردو می‌شود.

تمام روستاهای شهرستان کهک دارای سکنه و شورا و دهیاری است.

جمعیت ثابت این شهرستان حدود ۴۰ هزار نفر و جمعیت شناور و متغیر آن بیش از ۸۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

کهک از سه طرف به‌ارتفاعات اشراف دارد.وجود خانه‌های قدیمی مانند خانه ملاصدار و غار تاریخی کهک در کنار مناظر و مناطق بکر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/p69b

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا