اجتماعی

نشت‌یابی بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع

مدیرعامل گاز استان قم خبر داد:

مدیرعامل شرکت گاز استان قم از نشت‌یابی بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر از شبکه و خطوط گازرسانی استان قم طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ندای قم ،مرتضی خوش‌لهجه روز ۲۲ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که در سال ۱۴۰۱، بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر از شبکه و خطوط گازرسانی استان قم مورد نشت‌یابی قرار گرفته است، اظهار کرد: در این بررسی‌ها ۱۱۲۰ مورد نشت زمینی و ۱۵۴۲۹ مورد نشت هوایی شناسایی و رفع شده است.

وی طول خطوط لوله‌گذاری گاز در استان قم را بیش از چهار ۴۴۰۰  کیلومتر عنوان کرد و افزود: از این مقدار ۱۲۰۰ کیلومتر متعلق به روستاها و ۳۲۰۰ کیلومتر نیز طول خطوط لوله‌گذاری در قم و سایر نقاط شهری استان است.

خوش‌لهجه با بیان این که فرآیند نشت‌یابی امر مهمی در جهت جلوگیری از هدررفت گاز، حوادث احتمالی و آلودگی محیط‌ زیست است، تصریح کرد: در سال گذشته همچنین ۳۰۰ مورد نشت‌یابی از ایستگاه و ضخامت‌سنجی، ۱۳۸۶۶ مورد کنترل نشت‌های رفع شده از انشعابات، ۲۳۲ مورد بازرسی از انجام تست‌های مقاومت و نشتی، ۳۱ مورد بازرسی از انجام تست پوشش و ۳۲ مورد بازرسی از تاسیسات و ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت نوسازی و مقاوم‌سازی تاسیسات دارای عمر بالای ۴۰ سال استان، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم از ۴۴۰۰ کیلومتر طول خطوط انتقال گاز استان، یک چهارم شبکه تا پایان امسال بازسازی و تعمیر شود.

خوش‌لهجه همچنین ایجاد شناسنامه استاندارد فنی مطابق با شرکت ملی گاز ایران (IGS) برای تمامی ایستگاه‌های تقلیل فشار و اندازه‌گیری را از جمله اقداماتی دانست که طی سال گذشته برای اولین بار در سطح استان قم صورت گرفت.

وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات کارکنان واحد بازرسی فنی شرکت گاز استان قم، بر لزوم استمرار بازرسی‌های فنی بر اساس استاندارهای شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/htoh

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا