اجتماعی

نام نویسی ۸۰ درصد از دانش آموزان قمی در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبرداد:

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: با وجود فاصله یک ماهه تا آغاز سال تحصیلی جدید، هنوز ۲۰ درصد از دانش آموزان قمی در مدارس ثبت نام نکرده اند.

به گزارش ندای قم، علیرضا رحیمی به اشاره به آغاز فرایند نام نویسی از دانش آموزان از دو ماه پیش گفت: امسال ۳۱۵ هزار دانش آموز قمی در مقاطع مختلف تحصیل می‌کند و تاکنون نزدیک به ۸۰ درصد از آنان در مدارس سطح استان نام نویسی خود را نهایی کرده اند.

وی عمده نگرانی‌های مدیریت آموزش و پرورش را تعویق نام نویسی از سوی دانش آموزان پایه‌های ورودی یعنی، پایه‌های اول، هفتم و دهم اعلام کرد و افزود: برخی دانش آموزان هم هنوز درخواست کتاب درسی را ثبت نکرده اند که در این خصوص هم باید خانواده‌ها هر چه سریع تر، نسبت به ثبت سفارش کتاب از طریق پایگاه اینترنتی از طریق سامانه www.irtextbook.ir اقدام کنند.

به گفته رحیمی امسال ۱۱ هزار کلاس درس میزبان دانش آموزان قمی هستند و شمار دانش آموزان پایه اول ابتدایی هم به ۳۰ هزار نفر خواهد رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به فعالیت ۱۷ هزار معلم در مدارس م گفت: امسال ۱۴۰۰ آموزگار جدید پس از فرایند استخدام جذب آموزش و پرورش استان قم شده اند.

رحیمی از صدور ابلاغ ۷۵ درصد از کادر آموزشی مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ خبر داد و افزود: تا یک ماه آینده ابلاغ سایر آموزگاران هم صادر خواهد شد.

وی همچنین از اولیا دانش آموزان خواست برای نام نویسی و بهره مندی از سرویس حمل و نقل دانش آموزان، به پایگاه اینترنتی معرفی شده از سوی شهرداری قم اقدام کنند.

لینک کوتاه این صفحه: https://nedayeghom.ir/kp78

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا